حکیم‌زاده در شبکه خبر تشریح کرد؛

روند بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی

حضور دانش‌آموزان از اول بهمن ماه در مدارس الزام است یا اختیار/ بوفه‌های مدارس و زنگ ورزش در ایام کرونا تعطیل است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره روند بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
روند بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی

رضوان حکیم‌زاده با حضور در شبکه خبر درباره روند بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی عنوان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بنا شده است تا دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان هنرستانی شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی، برای دروس عملی شایستگی‌های حرفه‌ای با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر آموزش را به طور حضوری ببینند.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق زرد یا آبی روند آموزش حضوری مدارس ادامه دارد، افزود: دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر آموزش و پرورش تحت عنوان شرایط بازگشایی مدارس به استان‌ها، مناطق و مدیران ابلاغ شده که بر اجرای دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید دارد.

آموزش‌های مجازی در ابتدایی نمی‌تواند منبع خوبی برای یادگیری دانش‌آموزان باشد

حکیم‌زاده اظهار امیدواری کرد شرایط رو به بهبود باشد تا بتوان برای سایر پایه‌های تحصیلی هم آموزش حضوری را برگزار کرد. وی در ادامه گفت: آموزش‌های مجازی در دوره ابتدایی نمی‌تواند منبع خوبی برای یادگیری دانش‌آموزان باشد و آموزش حضوری در در روز‌هایی محدود نیز در این راستا کمک کننده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده در کشور و جهان، آموزش‌های مجازی، دانش‌آموزان ابتدایی را بیشتر از سایر مقاطع تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: آموزش حضوری تا حد زیادی می‌تواند برای دانش‌آموزان این مقطع بهتر و موثرتر باشد.

روال حضور دانش‌آموزان در مدارس

وی به روال حضور دانش‌آموزان در مدارس اشاره و عنوان کرد: در هیچ شرایطی نباید بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند همچنین شورای مدرسه در مورد زمان حضور در هفته، زمان برگزاری کلاس و ساعات ورود و خروج تصمیم گیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضور یک ساعت در هفته دانش‌آموزان ابتدایی در روند یادگیری آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود اظهار امیدواری کرد شرایط به گونه‌ای پیش رود که بتوانیم زمان آموزش را بیشتر کنیم و آموزش حضوری را به سایر مقاطع تحصیلی نیز تعمیم دهیم.

استفاده از ماسک در کلاس درس الزامی است

حکیم‌زاده درباره شیوه نامه بهداشتی در نظر گرفته شده درجهت آموزش حضوری بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی از سوی مدرسه و دانش‌آموزان باید رعایت شود و استفاده از ماسک در کلاس درس الزامی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره الزام یا اختیار حضور دانش‌آموزان از اول بهمن ماه عنوان کرد: این موضوع در اختیار شورای مدرسه است، اما با توجه به اشتیاقی که از خانواده‌ها دیدیم احتمال می‌دهیم با این موضوع موافق باشند. توصیه می‌کنیم خانواده‌ها درباره سرویس مدارس همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بلامانع بودن حضور در مدرسه صرفا برای پایه‌های اول و دوم است، اظهار کرد: مدارس باید براساس آنچه ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می‌کند عمل کنند و خارج از این موضوع تخلف است.

حکیم‌زاده در پایان از تعطیلی بوفه‌های مدارس و زنگ ورزش در ایام کرونا خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار