راه آهن چابهار-زاهدان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زاهدان (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد روند احداث پروژه راه آهن چابهار به زاهدان با حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
راه آهن چابهار-زاهدان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

منصور بیجار، در شورای فنی سیستان و بلوچستان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور برگزار شد اظهار کرد: پروژه راه آهن چابهار-زاهدان در 8 قطعه و با مبلغ اولیه بیش از ٢ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ارتباط زاهدان به خاش برقرار می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های‌ حمل و نقل برای رونق اقتصادی استان از اولویت‌های دولت است، افزود: در حوزه راه های اصلی نیز ۳۵۰ کیلومتر پروژه برای تکمیل بزرگراه‌های استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: راه‌های دو بانده در حال احداث مربوط به پروژه های «چابهار تا میلک» و «زاهدان به نهبندان» و «کریدورهای شرقی و غربی زاهدان به بم» و همچنین «چابهار تا جاسک» است که امیدوار است تا پایان دولت حدود ۱۰۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد.

بیجار اضافه کرد: در بخش پوشش راه‌های روستایی نیز فرایند احداث 1500 کیلومتر راه روستایی آغاز شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امید است تا پایان دولت حدود یک‌هزار کیلومتر آن تکمیل شود.

این مسئول گفت: فعالیت پروژه های عمرانی زیاد سبب شده تا سیستان و بلوچستان امروز تبدیل به کارگاه عمرانی فعال شود و با پشتیبانی اعتباری دولت و رشد محسوس و قابل دفاع اعتبارات در حوزه های مختلف روند توسعه در استان با شتاب بیشتری ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار