هنر، مشکلات تربیتی و آموزشی مدارس را کاهش می‌دهد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور درجوار آرامگاه حافظ در شیراز گفت امیدواریم این جشنواره که برای نخستین بار در کشور در حال برگزاری است بتواند معلمان هنرمند را شناسایی و ظرفیت‌ها بالقوه آنان را بالفعل کند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هنر، مشکلات تربیتی و آموزشی مدارس را کاهش می‌دهد

فرهاد اسماعیلی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت معلمان هنرمند در مدارس برای تعالی هنر استفاده کنیم.

به گفته او، در هر مدرسه‌ای که هنر قوی باشد مشکلات تربیتی و آموزشی مدرسه کمتر است و مشکلات مدرسه نیز کمتر خواهد بود.

اسماعیلی ادامه داد: حاصل این جشنواره، قطعا کمبود معلمان هنر در مدارس را رفع خواهد کرد به طوریکه معلمان هنرمند شناسایی می‌شوند و برای کمبود معلمان هنری که در مدارس داریم از ظرفیت آنان بهره‌مند خواهیم شد و مطمئنیم که نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: این جشنواره در دو محور فرهنگی و هنری و ۶ شاخه و 45 عنوان برگزار می‌شود و سعی شده تا گستردگی رشته‌ها لحاظ شود تا رشته‌ای مغفول نماند و همه هنرها مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی با ابراز امیدواری از اینکه این همایش مقدمه ای بر توسعه فرهنگ و هنر این مرز وبوم که بخش مهمی از هویت ما است باشد، گفت: امروز همه ما میدانیم که بحث هویتی یکی از مشکلات جوانان ما شده است و هنر و فرهنگ می‌تواند این خلا را به معنای واقع پر کند.

در این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مسوولان استانی در شیراز برگزار شد، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و استاندار فارس نیز به صورت ویدئو کنفرانس در پخش زنده این مراسم حضور داشتند و پیام استاندار فارس برای شروع این جشنواره نیز توسط رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس قرائت شد.

همچنین در این مراسم استاد اصغر همت و استاد هودی از هنرمندان مطرح کشور و اهل شیراز به عنوان میهمان ویژه برنامه با اشاره به اینکه هر هنرمندی قطعا از یک معلم هنرمند برخوردار بوده، به بیان ارزش و اهمیت جایگاه هنر و هنرمند در جامعه پرداختند.

جشنواره فرهنگی هنری معلمان در 6 شاخه آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرآوایی ، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هم چنین هنرهای تجسمی است و افراد فقط در یک رشته می‌توانند شرکت کنند و مهلت ارسال آثار از 10 دی تا 10 اسفندماه است که افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه http://Www.artistteachers.ir مراجعه کنند.

افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند امروز دوشنبه ۲۲ دیماه همزمان در شیراز و در حافظیه و همچنین در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، در این مراسم که امروز به صورت زنده از شبکه دانش آموزی شاد و کانال معلمان هنرمند کشور به آدرس: artistteachers@ پخش شد ، از پوستر این جشنواره و پوستر سی‌ونهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا و یادبود آیین افتتاحیه جشنواره معلمان هنرمند رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار