مدیر کل آموزش و پرورش فارس: هنر در آموزش و پرورش جایگاه و نقش متعالی دارد

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه استان فارس متولی و برگز‌ار کننده نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور است و افتتاحیه این برنامه در شیراز برگزار می شود، جایگاه هنر نیز در آموزش و پرورش را دارای نقش متعالی دانست و افزود: یکی از ارکان اصلی ارتقای هنر، معلمان هستند، ما در مدارس خود به شدت با کمبود نیروی انسانی در حوزه هنر مواجه هستیم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کنار احیای هدفمند دانشگاه فرهنگیان می تواند منجر به تربیت معلم هنر در آینده منتهی شود.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس: هنر در آموزش و پرورش جایگاه و نقش متعالی دارد

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در این نشست ضمن اشاره به اهمیت اصلاحات در رویکرد تعلیم و تربیت اضافه کرد: یکی از ارکان‌های مهم برای پیشرفت هنر تربیت مدرسان هنر است و فارس یکی از استان‌هایی است که به دلیل پیشنه فرهنگی غنی توانایی میزبانی این جشنواره را دارد.

اسماعیلی با اشاره به دو محور اصلی فرهنگی و هنری این جشنواره گفت: این همایش در شش شاخه قرار می‌گیرد که با ۱۰هدف انجام می پذیرد که بخشی از جمله این اهداف نمایش و گشایش است.

او جریان سازی، تمدن‌سازی در بین مردم و تقویت مبانی فکری معلمان را از دیگر اهداف این جشنواره دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی هنری معلمان با رویکرد نوین و مبتنی بر آموزش مهارت و بر اساس آسیب شناسی‌های مکرر برگزار می‌شود، افزود: به منظور توانمندی‌های بی‌نظیر جامعه فرهنگی و هنری معلمان و همچنین جلب توجه نگاه نهادها و سازمان‌های همسو در عرصه فرهنگی و هنری این جشنواره به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگ و هنر در کشور قلمداد شده است.

وی در ادامه از کمبود معلمان هنر در مدارس دوره متوسطه خبر داد و افزود: یکی از اقدامات مهم دانشگاه فرهنگیان احیای تربیت معلم هنر است که این جشنواره در راستای شناسایی معلمان مستعد نقش به سزایی دارد.

جشنواره فرهنگی هنری معلمان در 6 شاخه آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرآوایی ، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هم چنین هنرهای تجسمی است و افراد فقط در یک رشته می‌توانند شرکت کنند و مهلت ارسال آثار از 10 دی تا 10 اسفندماه است که افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه http://Www.artistteachers.ir مراجعه کنند.

افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند امروز دوشنبه ۲۲ دیماه همزمان در شیراز و در حافظیه و همچنین در تالار فرهنگ تهران برگزار می شود، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی در تهران و علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی در شیراز حضور خواهند داشت و سخنرانی خواهند کرد.

در این مراسم ، از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و مراسم این افتتاحیه که راس ساعت 14 برگزار می‌شود به صورت زنده از شبکه دانش آموزی شاد و کانال معلمان هنرمند کشور به آدرس: artistteachers@ پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار