حسینی خبر داد

راه‌اندازی پویش «اولیای خردمند، فرزندان هوشمند» ویژه انجمن‌های اولیا و مربیان

تهران (پانا) - معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه) از راه‌اندازی پویش "اولیای خردمند، فرزندان هوشمند" ویژه انجمن‌های اولیاومربیان مدارس برای تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پویش «اولیای خردمند، فرزندان هوشمند» ویژه انجمن‌های اولیا و مربیان

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست مجازی با ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و رؤسای ادارات انجمن و اولیاء و مربیان با بیان اینکه نقش اولیا در نظام تعلیم‌وتربیت بالاصاله است نه بالوکاله اظهار کرد: وجود بیش از ۱۰۰ هزار انجمن اولیاومربیان در مدارس، ظرفیت بزرگی برای پیوند جامعه با آموزش‌وپرورش است

حسینی با استمداد از همه انجمن‌های اولیاومربیان مدارس برای مشارکت در طرح هدایت گفت: کرونا به جهان تحمیل شد و علاوه بر آسیب‌های فراوانی که به همه ابعاد زندگی بشر زد فرصت‌هایی نیز فراهم آورد که باید از فرصت‌های کرونا در بعد آموزش نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی در آموزش‌وپرورش و مشارکت دادن خانواده‌ها در تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان از جمله فرصت‌هایی است که کرونا ایجاد کرده است و این فرصت‌ها در دوران پساکرونا نیز استمرار خواهد یافت.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات ۷۰ درصد دانش‌آموزان از شبکه شاد برای آموزش استفاده می‌کنند و ۳۰ درصد دانش‌آموزان از دسترسی به اینترنت و یا وسایل ارتباطی هوشمند بی‌بهره هستند اظهار کرد: این عدم دسترسی، در تداوم آموزش دانش‌آموزان نیازمند وقفه ایجاد می‌کند و به عدالت و کیفیت آموزشی نیز لطمه می‌زند.

حسینی افزود: اگر نابرابری دیجیتالی برطرف نشود نابرابری‌های دیگر نیز ممکن است افزایش پیدا کند و فرصت تعلیم‌وتربیت از برخی دانش‌آموزان سلب خواهد شد.

معاون وزیر با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش باید با بسیج همه امکانات جامعه، دسترسی پذیری تمامی دانش‌آموزان به وسایل هوشمند ارتباطی را فراهم سازیم افزود: طرح هدایت با همین هدف راه‌اندازی شده است و در این طرح برای تأمین تجهیزات موردنیاز دانش‌آموزان به سه مدل رسیده‌ایم.

وی افزود: اولین مدل آن تکیه بر داشته‌ها است و در این مدل از ظرفیت کامپیوترهای بلااستفاده مدارس برای آموزش‌های حداکثر سه‌نفره دانش‌آموزان محروم استفاده خواهد شد. شیوه‌نامه استفاده از ظرفیت کامپیوترهای بلااستفاده مدارس به‌زودی تدوین خواهد شد و پس از تأیید معاونت‌های ابتدایی و متوسطه به مدارس ارسال خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: مدل دوم تهیه تبلت توسط وزارت ارتباطات با استفاده از ظرفیت اپراتورها در قالب طرح باندلینگ است که در این طرح تبلت‌های با کاربرد آموزشی و در قالب اقساط بلندمدت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مدل سوم هم استفاده از پویش‌های مردمی و مشارکت همه آحاد جامعه، خیرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح هدایت است.

حسینی با بیان اینکه تاکنون با همت خیرین بیش از ۱۴۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در سراسر کشور تهیه شده است گفت: امروز جلوه خاصی از نداشتن و نابرابری در جامعه شکل‌گرفته است و کرونا نداشتن وسایل فناوری را عمق بیشتری داده است. درد نداشتن این وسایل جلوه جدیدی از نابرابری‌ها را نمایش داده است که این درد نداشتن، درد کودکانه و رنج‌آور است و باید تلاش کنیم این درد را دور کنیم.

معاون وزیر با اشاره به نقش پررنگ انجمن اولیاومربیان مدارس در تأمین بخشی از تجهیزات هوشمند گفت: انجمن‌های اولیاومربیان رابط بین مدرسه و محله هستند و می‌توانند در جلب مشارکت همه اولیاء و جامعه به کمک طرح هدایت بیایند.

حسینی در پایان تصریح کرد: بیش از بیش از هرجا در طرح هدایت به انجمن‌های اولیاومربیان کشور که قوی‌ترین بازوی آموزش‌وپرورش هستند دل‌بسته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار