معصومه ابتکار تاکید کرد

آموزش مهارت‌های صحیح استفاده از فضای مجازی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان در «شاد»

تهران (پانا) - معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور بر افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در دوران کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های صحیح استفاده از فضای مجازی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان در «شاد»

معصومه ابتکار در جلسه توجیه طرح نهضت ملی هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه - یک کلاس) و به منظور بهره‌برداری از ظرفیت بانوان کشور با اشاره به اینکه آموزش مجازی علی رغم تمام سختی‌ها خوب پیش رفته و اکنون نیز در حال پیشرفت است اظهار کرد: در بحث آموزش با موضوع فقر و عدالت جنسیتی روبرو هستیم که در دوران کرونا اثرات مخربی برجا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مشکل را رسانه ملی با برنامه مدرسه تلویزیونی حل کرده است افزود: توجه دادن به این مساله که هر معلمی باید با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کند بسیار حائز اهمیت است.

ابتکار درباره دستورالعمل بازگشایی مدارس در برخی از پایه‌ها عنوان کرد: ناچار هستیم مشکل تبلت و ابزار هوشمند را حل کنیم و بهترین راه در این راستا مشارکت مردم و خیرین است. بسیاری افراد نذرهایی برای ایجاد مدرسه و کمک به تجهیزات مدرسه دارند که می‌تواند برای تامین موثر باشد چراکه در حقیقت امروز تبلت همان مدرسه است.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز فرصتی داریم تا از طریق کار خیر بتوانیم برای خودمان و جامعه گامی برداریم افزود: برای ترویج حس دگرخواهی و خیرخواهی فرصتی در قالب طرح هدایت فراهم شده تا بتوانیم در آن مشارکت داشته باشیم.

وی اهمیت موضوع انتقال مهارت‌های زندگی در عصر جدید و انقلاب دیجیتال در دوران کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: به موضوع استفاده صحیح از فضای مجازی باید توجه شود لذا در خواست ما این است که در شبکه شاد آموزش مهارت‌های صحیح استفاده از فضای مجازی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ارائه شود.

ابتکار در پایان گفت: امروز مدرسه را وارد موبایل و تبلتی کردیم که تا یک سال قبل ممنوع بود اما بنا به شرایط ناچاریم این کار را انجام دهیم و باید به آموزش مهارت‌ها نیز توجه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار