گزیده شعرهای احمدرضا احمدی منتشر شد

تهران (پانا) - گزیده شعرهای احمدرضا احمدی از مجموعه کتاب‌های «گزیده شعر ما» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
گزیده شعرهای احمدرضا احمدی  منتشر شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، گزیده اشعار احمدرضا احمدی با تصویرگری جلدِ مرتضی یزدانی در ۲۸۷ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسید.

در مقدمه این کتاب آمده است: مجموعه کتاب‌های «شعر ما» بیش و پیش از آن‌که حاصل طراحی و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران تولید کتاب‌های ویژه «نوجوانان» باشد، حاصل «رفتارِ» نوجوان اهل شعر و کتاب امروز ایرانی است با شعر.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از تجربیات و پیشینیه گران‌بهای خود در صدد برآمده است تا در این عرصه برای نوجوانان صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و نیز نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز و چه بسا طیف گسترده‌تری از دوست‌داران شعر، امکان برخورداری از این آثار را فراهم آورد.

کتاب گزیده شعر «احمدرضا احمدی» شامل ۱۹۵ قطعه شعر کوتاه و بلند هم‌چون «فراموشم نکن»، «همسایه‌ها و مهمان‌ها»، «گیسوی تو را»، «روزِ جمعه»، «صبور هستم»، «سال تحویل شد»، «اطلسی‌ها و آفتابگردان‌ها»، «از خواب پریدم»، «قضاوت»، «من مسافرم»، «دوباره خوابش برد»، «سرانجام»، «عاشقی» و... است.

در شعر «پرنده» احمدرضا احمدی می‌خوانیم: پرنده از پشت پنجره ما/ رفته است/ از روزی که پرنده رفت/ ویرانی آغاز شد/ گُل‌ها در غیبت پرنده/ پژمرده شدند/ یخ‌ها در غیبت پرنده/ آب شدند/ دختران در غیبت پرنده/ سوگوار شدند/ از شاعران جهان می‌خواهم/ پرنده را به من بازگردانند/ پرنده رویا و تخیلِ ما را/ با خود برد/ شب در غیبت پرنده/ لبریز از تنهایی و گریستن است./ پرنده/ از پشتِ پنجره ما رفته است.

این کتاب به انتخاب فاطمه سالاروند در قطع پالتویی، سه بار هم‌زمان منتشر شده و شمارگان آن به ۷هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

کتاب گزیده شعرهای احمدرضا احمدی با قیمت ۳۰هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار