به دلیل تشدید آلودگی هوا؛

فردا فعالیت دستگاه‌های اجرایی ۸ شهر اصفهان با یک ساعت تاخیر آغاز می شود

اصفهان(پانا) - بنابر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، فعالیت سازمان های دولتی و غیردولتی کلانشهر اصفهان و 7 شهر دیگر استان فردا، دوشنبه ۲۲ دی، از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۳۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فردا فعالیت دستگاه‌های اجرایی ۸ شهر اصفهان با یک ساعت  تاخیر آغاز می شود

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به اطلاعیه شماره ۲۵ کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: با توجه به استمرار پایداری هوا کاهش دما و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش میدان دید به ویژه در ساعات اولیه روز فعالیت دستگاه‌های اجرایی بجز نهادهای خدمات رسان و امدادی در روز دوشنبه ۲۲ دی ماه، در بخش مرکزی و کوهپایه شهرستان اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر و شهرستان‌های مبارکه، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان و برخوار با یک ساعت تأخیر از ساعت ۸ و نیم صبح آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه شامل ساعت فعالیت بانک‌ها نمی‌شود، افزود: فعالیت کارکنان سازمان‌های اجرایی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و آسیب پذیر هستند با موافقت مدیر مربوطه به صورت دورکاری امکان پذیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به استمرار سکون جوی و آلودگی هوا تا پایان هفته جاری به عموم شهروندان توصیه می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کرده و استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین را کاهش دهند؛ همچنین توصیه می‌شود شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان کمتر از ۱۴ سال، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیر ضروری و ورزش در فضای باز پرهیز کرده و از ماسک استفاده کنند.

شیشه فروش ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصارف گاز و برق، افزود: با توجه به استمرار آلودگی هوا شماری از کوره‌های تولید گچ و آجر تعطیل شدند و برخی صنایع آلاینده فعالیت خود را کاهش داده‌اند و هرگونه عملیات عمرانی، خاکبرداری و سوزاندن ضایعات کشاورزی ممنوع است.

وی با اشاره به دیگر تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا که عصر امروز برگزار شد، افزود: ادارات محیط زیست نیز پایش ها و نظارت‌های خود را تشدید کرده و با متخلفان برخورد می‌شود؛ شهروندان نیز هرگونه تخلف مرتبط با آلودگی را می‌توانند با شماره گیری ۱۳۷ شهرداری و ۱۹۰ مرکز بهداشت و محیط زیست گزارش کنند.

با تداوم آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان، شاخص کیفی هوا با میانگین ساعتی ۱۵۴ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد. وضعیت بغرنج آلودگی هوا ۱۵ روز گذشته در کلانشهر اصفهان ادامه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار