آیین بزرگداشت مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری برگزار شد:

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: ما فردی اثرگذار در حوزه تعلیم و تربیت را از دست دادیم

ساری (پانا) - آیین یادبود حامد دیانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری که ۱۷ دی‌ماه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، عصر امروز در مدرسه دخترانه شاهد شهرستان ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: ما فردی اثرگذار در حوزه تعلیم و تربیت را از دست دادیم

علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این آیین گفت: «هرگاه در میان مردم با مهربانی، صداقت و وفا معاشرت کردیم، مردم را ما را خواهند پذیرفت و مردمی و ماندگار خواهیم شد و مرحوم دیانی چنین بود.»

او با اشاره به شرکت تشییع‌کنندگان در آیین تشییع پیکر حامد دیانی با توجه به مقررات و پروتکل‌های بهداشتی که محدودیت ایجاد می‌کرد، ادامه داد: «ما فردی اثرگذار در حوزه تعلیم و تربیت را از دست دادیم و امور خیر او در این حوزه اثرگذار و ماندگار مانده است.»

سعدی‌پور به دایر کردن دارالقرآن امام خمینی(ره) به عنوان یکی از کارهای اثرگذار مدیر درگذشته آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: «در این دارالقرآن فاضلی‌ها تربیت شدند که امروز قاری این آیین بود. بسیاری حافظ و قاری در این دارالقرآن تربیت شدند.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نشست‌های علمی با محوریت قرآن و آموزه‌های دینی را از دیگر فعالیت‌های ماندگار دیانی برشمرد.

او تأکید کرد: «مرحوم دیانی با ذهن و قلبی متعهد و دلسوز برای آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد و هیچ‌گاه آثار باقی‌مانده از این مدیر در عرصه تعلیم و تربیت فراموش نمی‌شود.»

اتصال با ائمه، ریشه‌ی اعتبار اجتماعی حامد دیانی بود

محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در این آیین، حامد دیانی را «دوست شفیق و مردی عاطفی و ساده» خواند و گفت: «با او از سال 80 آن زمان که در کانون شهید آوینی شهرستان ساری فعال بود، آشنا شدم و این آشنایی، یک رفاقت 20 ساله را به همراه داشت.»

او با اشاره به اینکه اتفاقات و قیام‌ها و شخصیت‌ها و افرادی در تاریخ ما ماندگار شده‌اند و شهره خاص و عام شده‌اند یک ویژگی ممتاز داشتند و آن اتصال به ائمه و قرآن بود، ادامه داد: «اتصال به ائمه، ریشه اعتبار اجتماعی حامد دیانی بود و او این هنر را داشت.»

شعبانی مدیر درگذشته آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری را یک شخصیت فرهنگی دارای استراتژی فرهنگی ماندگار دانست که آثار و یاد او را زنده نگه می‌دارد.

محبتی که از برادرم در دل‌هاست، از برکت عمل اوست

محمود دیانی برادر حامد دیانی امروز در آیین بزرگداشت او گفت: «یکی از کارکردهای مرگ این است که محذوریت اخلاقی تعریف و تمجید از متوفی را کم می‌کند. روزگار عمل حامد به پایان رسیده و او از حوزه عمل به حوزه حساب رفته است هرچند باقیات و صالحات او تا روز حشر به انبان عمل او واریز می‌شود.»

دیانی با بیان اینکه بسیار علاقمندم که در این فرصت سر محبوبیت برادرم را از دید خود بگویم، ادامه داد: «محبتی که از او در دل‌ها نهادینه شده است، از برکت عمل اوست. عمل متبرک معجونی از ارزش، ماندگاری و غایتمندی الهی است و عمل حامد اینگونه بود. او متبرک زندگی کرد.»

او تأکید کرد که یکی از ویژگی‌ها حامد دیانی این بود که به هیچ‌وجه کاری که به آن عقیده نداشت را انجام نمی‌داد و همه اعمالش با هدف اصلی‌اش یعنی شکوفایی نسل‌های آینده همسو بود.

محمود دیانی، با بیان اینکه برادرش اهل استفاده ابزاری از آنچه داشت، نبوده است، گفت: ««او هرگز از دغدغه تعلیم و تربیت خارج نشد.»

حامد دیانی که از سال 93 مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری بود. او صبح 17 دی ماه سال جاری در سن 47 سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

آیین بزرگداشت او امروز به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار