نماینده ملارد در مجلس شورای اسلامی:

تلاش‌های فرهنگیان در امر تدریس مجازی و دوران کرونا، از جنس ایثار است

ملارد(پانا)- جلسه مجازی مدیران مدارس و اداره آموزش و پرورش ملارد با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در جهت حل مشکلات مدارس و همکاران فرهنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش‌های فرهنگیان در امر تدریس مجازی و دوران کرونا، از جنس ایثار است

حسین حق‌وردی ضمن تشکر از ادارات و افرادی که بطور مستقیم در مبارزه با بیماری کرونا نقش داشتند، خطاب به فرهنگیان ملارد گفت: در این یک سال همکاران فرهنگی زحمات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته کشیدند و زمان بیشتری نسبت به تدریس حضوری در ارتباط و تلاش برای یادگیری دانش‌آموزان داشتند، اما این تلاشها کمتر دیده شد، تلاشهایی که بعضاً می‌توان، نام ایثار را بر آنها نهاد.

او با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پیگیری مطالبات فرهنگیان است، افزود: در حال حاضر مشکلاتی نظیر: انجام رتبه‌بندی معلمان، اعمال مدرک دوم فرهنگیان حل شده و تا سال آینده کاملاً اجرا خواهد شد.

حق‌وردی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده همکاران فرهنگی حق‌التدریسی، نداشتن حقوق مکفی و بیمه است. این همکاران با تعداد بالا و در رشته‌های مختلفی مشغول به امر خطیر آموزش هستند و با پیگیری‌های شبانه‌روزی، قرار است تا پایان سال مطالبات آنها پرداخت شود همچنین پیگیری تقاضای استخدام آنها و اجرایی شدن سند تحول و جلوگیری از اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ هم جزو دغدغه‌های این کمیسیون است.

او در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت صندوق ذخیره فرهنگیان باید ساختار آن دگرگون شود چرا که دارایی‌ها و شرکتهای زیادی تحت نظر آن است اما نظارت‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: سرمایه‌گذاری فرهنگیان در این صندوق قابل توجه است، اما مبلغ قابل توجهی پس از بازنشستگی عاید آنان نمی‌شود. تبدیل این مبلغ به سهام و واگذاری به همکاران فرهنگی از برنامه‌های این کمیسیون است که بطور جدی در حال پیگیری است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار