حاجی میرزایی:

762 میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش و رئیس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، از پرداخت 762 میلیارد ریال به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم مهر تا اول آبان 1399به افتخار بازنشستگی نائل آمده یا با صندوق تصفیه حساب کرده‌اند، خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
762 میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه این مبلغ به حساب 5 هزار و 651 نفر از فرهنگیان بازنشسته واریز می‌شود، گفت: 28 درصد این مبلغ را خود فرهنگیان عضو در طی سنوات خدمت واریز کردند و کمتر از 9 درصد آن نیز از محل سهم دولت پرداخت شده و مابقی معادل ۶۳درصد از 762 میلیارد ریال معادل حاصل سودآوری فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش، با استناد به گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: از پرداختی 762 میلیارد ریالی، میانگین دریافتی اعضای بازنشسته اخیر بیش از 135 میلیون ریال است در حالی که واریزی اعضا به صندوق کمتر از 40 میلیون ریال بوده و این امر حاصل رشد سودآوری قابل توجه صندوق ذخیره در سه سال اخیر است.

حاجی میرزایی در پایان تصریح کرد: فرهنگیان برای بهره‌مندی کامل از سهم دولت و سودآوری موسسه، می‌توانند میزان واریزی خود را تا سقف 5 درصد افزایش دهند و همچنین فرهنگیانی که در آستانه بازنشستگی هستند نیز می‌توانند به عضویت خود در صندوق ادامه داده و از سودآوری چشمگیر سال‌های آتی برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار