افزایش عرضه ۷۵ هزار بشکه‌ای تاثیری در خروجی اوپک‌پلاس ندارد

تهران(پانا)- وزیر نفت، به افزایش تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه‌ای کشورهای روسیه و قزاقستان در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن، اسفند و فروردین‌ماه) اشاره می کند و می گوید این مقدار تغییر در تولید، تأثیری در خروجی اوپک‌پلاس و بازار جهانی نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش عرضه ۷۵ هزار بشکه‌ای تاثیری در خروجی اوپک‌پلاس ندارد

به گزارش وزارت نفت، «بیژن زنگنه» شب گذشته در دومین جلسه سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) موسوم به اوپک پلاس که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره نتایج این نشست اظهار کرد: تصمیم بر این شد که به دلیل مشکلاتی که روسیه و قزاقستان داشتند و توافقی که عربستان با آنها کرده بود، تولید این دو کشور برای ماه فوریه(بهمن- اسفند) روزانه ۷۵ هزار بشکه و برای ماه مارس(اسفند- فروردین) هم روزانه ۷۵ هزار بشکه دیگر(در مجموع دو ماه روزانه ۱۵۰ هزار بشکه) اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه در واقع این افزایش روزانه ۷۵ هزار بشکه‌ای تأثیر قابل اندازه‌گیری در تولید ندارد و تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تغییر قابل ذکری نمی‌کند، افزود: این دو کشور هم شماری مشکلات داخلی داشتند، نه اینکه بخواهند عدد تغییری کند و می‌خواستند مراعاتشان هم درست باشد.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به اینکه زمستان است، این کشورها مصرف داخلی بیشتری دارند و این تغییر در بازار جهانی و در مقابل تولید روزانه ۴۰ میلیون بشکه تأثیری ندارد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا کشور دیگری قرار نشد داوطلبانه تولید خود را کاهش دهد تا این رقم افزایش تولید جبران شود، گفت: به‌طور رسمی اعلام نشده، ممکن است در کنفرانس خبری اعلام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار