حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری:

شهید سلیمانی، نرم افزار مقاومت را در ایران و منطقه به‌روز رسانی کرد

استقبال شهید سلیمانی از اسلام ناب حتی در عراق و حجاز سابقه نداشت

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان چاره فقر دانشی، عاطفی و حرکتی جامعه را ارایه نسخه ‌ای جدید ذیل گفتمان ناب انقلاب اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۲۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
شهید سلیمانی، نرم افزار مقاومت را در ایران و منطقه به‌روز رسانی کرد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان روز شنبه در نشست برخط با کادر و مربیان اتحادیه استان خراسان جنوبی با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، به تشریح ابعاد حیات و شهادت ایشان پرداختند.

حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری با اشاره به آیه سال اتحادیه گفت: شهید سلیمانی نرم افزار مقاومت را در ایران و منطقه به‌روز رسانی کرد و در واقع شهید سلیمانی عزیز ما به این آیه عمل کرد. یعنی فکر، تدبیر، روحیه، معنویت، ابتکار عمل، مجاهدت و از همه اینها بالاتر آن اخلاص ایشان؛ اینها در واقع پشتوانه قوت یک ملت شد. شهید سلیمانی این‌گونه بود که یک تنه توانست به قوت ملت ایران و قوت مقاومت منطقه‌ای و به قوت مظلومان عالم بیفزاید و در برابر جبهه کفر یک چنین نقشی را ایفا کردند.

کلید شخصیت شهید سلیمانی فتوت است

وی در ادامه چالش‌های پیش‌روی دستگاه تعلیم و تربیت و کارگزاران حوزه‌های تربیتی را عنوان نمود و تصریح کرد: کلید شخصیت شهید سلیمانی فتوت است. حضرت آقا شهید سلیمانی را مظهر ارزش‌های ایرانی معرفی کردند، یعنی به عبارتی می‌شود گفت که آن ایرانی تراز در خدمت آرمان‌های الهی؛ شجاعت، تیزهوشی، درایت، عقلانیت، روحیه فداکاری، معنویت و اخلاص که ترکیب این چند کلمه می‌شود فتوت و در آیین جوانمردی و در ارزش‌های ایرانی کهن این روحیه پهلوانی و روحیه جوانمردی یک دستگاه تربیتی خاصی است. جالب است که همین روحیه است که وقتی استقبال می‌کند از اسلام ناب، جانانه استقبال می‌کند. یعنی چیزی که در خود حجاز و حتی در عراق و امثال اینها نمونه نداشت و به این شکل فوق‌العاده در ایران اتفاق افتاد است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، با تسلیت درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: شخصیت بزرگی را از دست دادیم. ذهنیت ایشان کاملاً ذهن فلسفی، دارای منظومه فکری بسیار استوار و محکم بود. آقای مصباح یک خصوصیتی که داشتند این بود که چراغ هدایتشان فقط چراغ داخل نبود، هم برای ملت ما مصباح بود و هم برای منطقه. بعضی از آثار ایشان واقعاً برای مربی‌های ما، برای معلم‌های ما، حتی به تجویز حضرت آقا برای دانش‌آموزان ما قابل استفاده و الهام‌بخش است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری پیرامون گزارشات ارائه شده در جلسه بیان داشت: کیفیت و کمیّت‌ها در ارائه گزارش‌ها قابل اعتنا است و وظفه ما این است که با حفظ کیفیت به حوزه کمیّت اعتنا کنیم منتها نه کمیّت گزارشی، بلکه کمیّت واقعی؛ کمیّت گزارشی کیفیت‌ها را ذبح می‌کند، یعنی اگر ما گرفتار گزارش‌زدگی بشویم و کمیّت‌هایی که می‌خواهیم صرفاً ارائه کنیم؛ اینکه چقدر عضو داریم، چقدر برنامه داریم و غیره، اینها کیفیت را هم ذبح می‌کند و از دست ما می‌رود. اما با حفظ کیفیت، ما مأمور به گسترش کمّی انجمن‌ها و گسترش کمّی اعضای انجمن‌ها هستیم.

وی در ادامه گفت: خراسان جنوبی دارای بافت فرهنگی است و مردم این منطقه اکثرا به دنبال معلمی هستند و تحصیل بچه‌هایشان و خانواده‌ها برایشان موضوعیت دارد. لذا باید خیلی قدرش را دوستان بدانند.

حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری توجه به ارائه‌های هنری را موثر دانستند و بیان داشت: لسان صریح فقط برای تبیین مبانی و اینها خوب است ولی انتقال ارزش‌ها عمدتاً با هنر است که پیش می‌رود. سرود، نمایشنامه، شعر و یا با ادبیات و با پیدا کردن الگو‌ها و شخصیت‌های مناسب؛ چه در ارتباط با دختر خانم‌ها و چه در ارتباط با آقا پسرها راه همین است ما راه دیگری نداریم. باید همین مسیر را با قوت ان‌شاءالله دنبال کنیم.

وی به مسئله پرچمداری اتحادیه و الگو بودن انجمن‌ و اعضای آن اشاره داشت و گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی در استان، بعد خود انجمن‌ها در مدرسه و سرجمع این جریان تشکل امین باید بتواند به لطف خدای متعال پرچمداری کند. مثلاً وقتی در استان اسم شما و اتحادیه را می‌برند، ذهن جامعه به مهربانی، کار علمی و دانش متبادر شود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: اگر ما ذیل گفتمان اتحادیه بتوانیم پرچم مهربانی، پرچم علم و کار علمی و درسی و پرچم سلامتی و تحرک را به دست بگیریم به لطف خدای متعال کامیاب می‌شویم. چون هم‌اکنون جامعه جدید هم گرفتار فقر دانشی مخصوصاً با محوریت تفکر و اندیشه است، هم گرفتار فقر عاطفی شدید است و هم گرفتار فقر حرکتی است، اگر یک نسخه‌ای جدید ذیل گفتمان ناب انقلاب اسلامی در این سه محور بدهیم اتفاق ویژه‌ای افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار