بیتکوین سقوط کرد

تهران (پانا) - پس از رکوردشکنی های متوالی، محبوب‌ترین ارز دیجیتالی جهان سرانجام از قله تاریخی اش عقب نشست.

کد مطلب: ۱۱۵۲۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بیتکوین سقوط کرد

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، تردید معامله گران به پتانسیل رشد بیشتر در کوتاه مدت برای بیتکوین و افزایش عرضه ،باعث شد این ارز برای نخستین بار در چند هفته اخیر ریزش کند.

بازدهی هفتگی محبوب‌ترین ارز دیجیتالی جهان به مثبت ۱۶.۵۷ درصد رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت ریزش ۶.۹۵ درصدی به ۳۰ هزار و ۷۶۶.۷۲ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز سوم ژانویه سال ۲۰۲۱ بوده که در آن این ارز به قیمت ۳۲ هزار و ۱۶۹ دلار رسید. رکورد قبلی این ارز مربوط به روز دوم ژانویه بوده که در آن، این ارز به قیمت ۳۲ هزار و ۱۶۹ دلار رسید.

ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر بیش از حدود ۵۴۰ میلیارد دلار است.

پتر شف- کارشناس ارزهای دیجیتالی گفت: حدود ۷۰ درصد کل سهم بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است و این بدان معناست که هر تغییر و تحولی در قیمت بیت کوین روی قیمت سایر ارزهای دیجیتالی نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت. شاهد بودیم که ۲۰۲۰ برای ارزهای دیجیتالی فراموش نشدنی و پر از دستاوردهای بزرگ بود.

برخی از معامله گران معتقدند بیتکوین پتانسیل شکستن سقف ۱۰۰ هزار دلاری را نیز در طولانی مدت دارد. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

البته ریزش قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر نزولی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۳.۸۲ درصد افزایش به ۹۹۱.۵۲ دلار، بیت کوین کش با ۲.۳۹ درصد کاهش به ۳۹۸.۱۰ دلار، لایت کوین با ۳.۵۵ درصد ریزش به ۱۴۸.۵۷ دلار، مونرو با ۱.۴۱ درصد ریزش به ۱۳۱.۸۲ دلار، دش با ۵.۴۱ درصد عقبگرد به ۸۶.۵۹ دلار، زدکش با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۵۸.۵۹ دلار و میکر با ۴.۱۸ درصد صعود به ۶۶۳.۹۳ دلار رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار