افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته

تهران (پانا) - وزیر نیرو یکی از مهمترین منابع کشور را صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی می داند و می گوید اگر مردم، مدیریت گرمایش و برق را از دست دهند شرایطی که ایجاد می‌شود، روی صادرات و بازار‌های ما اثرگذار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رضا اردکانیان، وزیر نیرو در نشست مشترک وزرای نیرو، کشور و نفت که به میزبانی وزارت کشور و به منظور مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور برگزار شد، افزود: اصل ماجرا به اصلاح مصرف بر می‌گردد و درست است که برنامه ما در این بخش بلندمدت است، اما هر زمانی که شروع شود، باید استقبال کرد.

وی مصرف بی‌رویه انرژی در کشور را به مثابه بیماری خواند که خونریزی داخلی دارد و هر چه به او خون تزریق می‌کنیم به جایی نمی‌رسیم.

اردکانیان گفت: هزار میلیون متر مکعب تولید و مصرف گاز رقم بزرگی است و قاره اروپا که نسبت به قاره ما سردتر است و جمعیتی بیش از هفت برابر ما دارد؛ مصرف گازش اندکی بیش از دو برابر ماست و ما خیلی مصرف می‌کنیم و بخش عمده آن در عرصه خانگی است.

اردکانیان گفت: همه همکاران ما در رسانه‌ها باید به گونه‌ای فعالیت کنند که تجربه موفق تابستان با هنرمندی به مردم منتقل شود و ما اگر درصد بسیار کمی در بخش خانگی اصلاح مصرف کنیم دچار خاموشی نمی‌شویم و صنایع ما با وقفه مواجه نمی‌شود.

وی افزود: ما بر اساس قراردادهایمان صادرات برق داریم، اما هم ما و هم وزارت نفت همه ملاحظات را در قرارداد‌ها گنجانده‌ایم، اما کل گازی که در نیروگاه‌های برق مصرف می‌کنیم اگر صادر شود کمتر از یک درصد کل گاز تولیدی کشور است.

وی گفت: شرکت‌ها و بخش خصوصی تولیداتشان را انجام می‌دهند و یکی از مهمترین منابع ما صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی است و اگر مردم، مدیریت گرمایش و برق را از دست دهند شرایطی که ایجاد می‌شود، روی صادرات و بازار‌های ما اثر می‌گذارد.

وزیر نیرو افزود: وقتی بر اساس گزارش استاندار تهران از اول آبان تا ۱۰ آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش مصرف برق داشتیم این موضوع‌ها باید پیگیری شود که بخشی از این افزایش مصرف به سبب باز بودن پنجره‌ها به تصور خروج ویروس کروناست و ما باید این موارد را به مردم توضیح دهیم.

اردکانیان گفت: در وزارت نفت اکنون به لحاظ شرایط، استفاده از نیروگاه‌های برقابی را افزایش دادیم و در همکاری نزدیک با وزارت نفت سعی خواهیم کرد کمترین اختلال ایجاد شود و ما به همین علت تعمیرات نیروگاهی را عقب انداختیم تا فشار کمتری به بخش گاز بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار