در ویژه برنامه گرامیداشت اولین سالگرد عروج سردار دل‌ها؛

کاظمی: اخلاص و شجاعت «قاسم سلیمانی» او را محبوب قلوب کرد

تهران (پانا) _ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ضمن برشمردن فعالیت‌های این وزارتخانه در ترویج مکتب شهید سلیمانی، اخلاص شخصیتی ایشان را مهم‌ترین عامل محبوبیت این شهید در بین عموم مردم عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: اخلاص و شجاعت «قاسم سلیمانی» او را محبوب قلوب کرد

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، در ویژه برنامه گرامیداشت اولین سالگرد عروج سردار دل‌ها (شهید حاج قاسم سلیمانی) که امروز 13 دی ماه 99 به همت آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد، با اشاره به محبوبیت سردار حاج قاسم سلیمانی در دنیا اظهار کرد: ایشان الگویی ماندگار و جاودان را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم زد. زندگی پربرکت او در عرصه‌های مختلف و شهادت پربرکت‌تر او دستاوردهای بسیاری برای ما در آموزش و پرورش فراهم آورد.

وی ضمن تشکر از آموزش و پرورش استان یزد و سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان این استان برای برگزاری ویژه برنامه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: صحبت‌هایی که مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی داشتند تا امروز درباره هیچ فردی نداشتند. رابطه رهبری با شهید سلیمانی نوعی رابطه مرید و مراد بود که من تا به حال چنین رابطه‌ای را ندیدم. این نشان می‌دهد که امروز این شهید می‌تواند الگوی کامل انسان تربیت یافته مکتب اسلام باشد.

رهبری در میان ابعادِ شخصیتی شهید سلیمانی خلوص ایشان را برتر از بقیه می‌دانند

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نکته جالب در فرمایشات رهبری این است که رهبری هم شهادت این شهید و هم شکوهِ حضور مردم در شهادتِ ایشان را 2 مصداق بارز یوم الله نامیدند. تعبیر زیبای مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس که فرمودند "این شهدا را نباید به عنوان یک شخصیت نگاه کنیم که این افراد تجلی یک مکتب اند" کلیدواژه‌هایی هستند که می‌تواند تکلیف ما را در مقابل این مکتب مشخص کند. ایشان می‌فرمایند شهید سلیمانی تبلور رفتار اسلامی ایرانی بود.

کاظمی با پرداختن به جزئیات ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی از منظر رهبری افزود: مقام معظم رهبری وقتی ویژگی‌های شهید سلیمانی را برمی‌شمرند در میان همه ابعادِ شخصیتی خلوص ایشان را برتر از بقیه می‌دانند. اخلاص و شجاعت ایشان بود که ایشان را محبوب قلوب کرد و عمل او را عملی ماندگار کرد.

وی ادامه داد: رابطه عارفانه او با شهدا با مقام معظم رهبری و با خداوند منان ماندگار بود. برنامه مستندی که حضور ایشان را در آخرین روز کار در محیط کارشان نشان می‌داد برای ما درس آموز بود.

به گزارش پانا، کاظمی تاکید کرد: تکلیف ما در این بخش سنگین است. امروز دانش‌آموزان و معلمان با با یک الگوی عینی، قابل درک و ملموس مواجهند و من مطمئنم دستاوردهای تربیتی شهید سلیمانی برای نسل چهارم و پنجم انقلاب به مراتب بیش از مردم زمان شهید سلیمانی خواهد بود.

امسال در سالگرد شهادت ایشان تکلیف ما سنگین تر می‌شود

وی در ادامه به جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش در معرفی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی پرداخت و گفت: کارهای بزرگی در ارزشگذاری شهادت سلیمانی و ترویج مکتب سلیمانی در آموزش و پرورش انجام شده است که از جمله می‌توان به تبیین راهبردهای شخصیت سلیمانی در دو حوزه "معنوی و ایمانی" و "نوع روابط با دیگران" اشاره کرد. شهادت سلیمانی نیز اوج ذلت و زبونی و ذلت آمریکا را می‌رساند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برگزاری جشنواره علمدار به میزبانی استان کرمان، مشارکت دانش‌آموزان در راه‌اندازی صدها کانال و برنامه از جمله همین برنامه نمونه ای از این اقدامات است که همگی در صفحه اول شاد در صفحه «سرباز وطن» ظهور و بروز پیدا کرده است و من بسیار از همه همکاران خود در سطح کشور از جمله همکارانم در اداره کل فرهنگی هنری سپاسگزارم.

پیمان می‌بندیم با تمام وجود تلاش کنیم دانش‌آموزان را با سیره و سلوک رفتاری ایشان آشنا کنیم

وی تاکید کرد: در کنار همه تکلیف سیاسی عبادی و اجتماعی سنگینی که در ترویج مکتب سلیمانی بر دوش ما وجود دارد امسال در سالگرد شهادت ایشان تکلیف ما سنگین تر می‌شود. در کنار همه این برنامه ها، وظیفه ما تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و امام شهداست. ما پیمان می‌بندیم با تمام وجود تلاش کنیم دانش‌آموزان را با سیره و سلوک رفتاری ایشان آشنا کنیم. امیدوارم این توفیق را پیدا کنیم که هم در راه بمانیم و هم دِین خود را به انقلاب و رهبری ادا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار