یازدهمین نشست برخط طرح گفتگوی هفته در منطقه ۱۶ با حضور مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش؛

کفراشی: ارزیابی عملکرد، علاوه بر رصد کارکرد مدیران باید جایگاه فعلی وی را تعیین و فرایند مدیریتی را بهبود بخشد

تهران(پانا) - مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، در یازدهمین نشست برخط طرح گفتگوی هفته نتیجه عملکرد مثبت و متقن را شکایات کمتر بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کفراشی: ارزیابی عملکرد،  علاوه بر رصد کارکرد مدیران باید جایگاه فعلی وی را تعیین و فرایند مدیریتی را بهبود بخشد

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، یازدهمین نشست برخط طرح گفتگوی هفته با میزبانی از محمدحسین کفراشی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در کریدور مدیران سه دوره در بستر سامانه شاد برگزار شد.

همچنین در این نشست مصطفی پالیزدار مدیرآموزش و پرورش منطقه، مدیران آموزش و پرورش مناطق 15، 17، 18 و 19 شهرتهران، معاون آموزش ابتدایی شهر تهران و مدیران مدارس منطقه نیز حضور داشتند.

در این گفتگو مصطفی پالیزدار، مدیرآموزش وپرورش منطقه گفت : امید است که به واسطه حضور ارزشمند مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، شاهد یک گفتگوی ویژه و راهگشای سوالات همکاران مان در واحدهای آموزشی باشیم.

محمدحسین کفراشی، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در ادامه نشست از دعوت به گفتگوی هفته از مجموعه آموزش و پرورش منطقه16 تشکر کرد. وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و اولین سالگرد شهادت سردارسلیمانی بیان داشت: وظایف تعیین شده در اداره کل ارزیابی در سه حوزه مرتبط است؛ که یک حوزه آن عملکردی است و در تمامی این بخش ها قانون، وظایف و تعاریفی را تعیین و مشخص کرد که بر اساس آن، روش ها و شیوه های اجرایی را رصد، ارزیابی و اجرا خواهیم کرد.

کفراشی درخصوص بحث انتصاب مدیران، اعم از ارشد (استانی، مناطق و ...) اذعان داشت: سعی ما آن است تا در این حوزه، مباحثی همچون تشویق، ترغیب، تذکر ، ارتقاء یا عزل، بر اساس عملکرد مدیران باشد؛ تا اینکه اموری همانند: انجام درست و صحیح اصول و شیوه نامه ها، انجام به موقع امور محوله بر اساس دستورالعمل ها یا شاخص های مشخص و معین شده از سوی مراجع بالادستی باشد؛ لذا ارزیابی عملکرد علاوه بر رصد کارکرد مدیران باید جایگاه فعلی وی را تعیین و فرایند مدیریتی را بهبود بخشد. تذکر هم باید به جا و به موقع باشد تا بتوانیم به اهداف والا و مورد نظر دست یابیم.

مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت متبوع در ادامه افزود : مدیران واحدهای آموزشی ما امروز حوزه کاری سختی دارند؛ از یک سو ابعاد آموزشی و پرورشی از طرف دیگر ابعاد اداری و مدیریتی و امور مالی، از سوی دیگر مبحث رضایتمندی مراجعین و والدین گرامی است که باید تمامی این موارد را پوشش و تحت الشعاع قرار دهند. وی در ادامه نیز بیان کرد: بخش بازرسی این حوزه از مهم ترین قسمت های این اداره کل است. انتظار ما در این بخش از تمامی بازرسان این است؛ تلاش کنند تا این فرایند بیشتر حالت حمایتی و هدایتی باشد. لذا بازرسین ما وظیفه دارند با دیدگاه حمایتی و رفتار هدایتی عمل کنند؛ زیرا باور و اعتقاد ما بر این است.زیرساخت و سرمایه بزرگ ما نیروی انسانی است و سازنده آن آموزش و پرورش، معلمین و مدیران ما هستند. لذا وقتی ما یک نهاد انسان ساز هستیم؛ باید با این دیدگاه، نگاه، بازرسی و ارزیابی کنیم چرا که هدف ما اصلاح و هدایت است.

محمد حسین کفراشی در ادامه این نشست خطاب به مدیران بیان داشت: تصویب و تثبیت تمامی تصمیمات و سیاست های واحدهای آموزشی در شوراهای مدرسه، معلمین، انجمن اولیا و مربیان از اهم وظایف است. مدیران ما سعی کنند تا براساس چارچوب های قانونی و مقررات وضع شده عمل و رفتار کنند؛ تا بتوانیم با کمک هم و به حول و قوه الهی به اهداف والای آموزشی و پرورشی دست یابیم.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، درخصوص مبحث پاسخگویی به شکایات افزود: اگر عملکرد ما در راستای اهداف و وظایف محوله درست، اصولی و قانونی باشد؛ بازرسی ما هم که جنبه هدایتی و اصلاح دارد درست باشد، نیازی به پاسخگویی و جوابدهی نیست. تا زمانی که عملکرد مثبت و متقنی داشته باشیم بالطبع شکایات، کمتر و نیازی هم به پاسخگویی نخواهد بود.

در ادامه این نشست سعید ربوشه، معاون آموزش ابتدایی شهرتهران، پاسخگوی پرسش های مدیران و مدعوین در این نشست بود و توضیحات جامع و مبسوطی دراین خصوص، به سمع و نظر مدیران در این گفتگو رساند. در پایان از سوی مصطفی پالیزدار، مدیرآموزش و پرورش منطقه نماد دارالشهدای دانش آموزی شهرتهران به محمدحسین کفراشی تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار