رخشانی‌مهر: همزمان باساخت پروژه‌های جدید باید مدارس فرسوده را بازسازی و نوسازی کنیم

 اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌ «سردار سلیمانی» استان همدان تامین می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر در سفر به استان همدان ضمن بازدید از پروژه‌های در حال ساخت شهرستان ملایر، کلنگ ساخت یک مدرسه در بخش جوکار را بر زمین زد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: همزمان باساخت پروژه‌های جدید باید مدارس فرسوده را بازسازی و نوسازی کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفری یک روزه به استان همدان کلنگ احداث یک باب مدرسه چهار کلاسه را در روستای کمری بخش جوکار شهرستان ملایر به زمین زد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از خیر نیکوکار اظهار کرد: امسال با همراهی خیرین مدرسه‌ساز مجموعا در دوبازه زمانی مهرماه و دهه مبارکه فجر بیش از 14 هزار و 700 کلاس درس را تحویل می‌دهیم.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه خیرین در ساخت 49درصد از پروژه های سال جاری مشارکت داشته‌اند، خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه اعتبار ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی ردیف مشارکت خیرین به طور کامل تخصیص یافت و بین پروژه‌ها توزیع شد و دیگر پروژه نیمه‌تمام خیرسازی که به تعهد دولت رها شود، نداریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه همزمان باساخت پروژه‌های جدید باید مدارس فرسوده را نیز بازسازی و نوسازی کنیم تصریح کرد: از سال ۹۵ تاکنون در ۱۰درصد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی یا مقاوم‌سازی، کار بازسازی و یا مقاوم سازی انجام شده که اتفاق بسیار خوبی است.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال ۹۶، ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور بود که در لایه بودجه سال آینده به ۴.۵ درصد رسیده است گفت: سال ۹۹ از محل اعتبارات ملی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی هزینه کردیم و امیدواریم با نظر مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت دولت این روند افزایشی ادامه یابد تا جریان مدرسه‌سازی با شتاب پیش رود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی گفت: اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه‌ «سردار سلیمانی» استان همدان تامین می شود تا انشاله هرچه زودتر کار به نتیجه برسد و این پروژه را مهرماه سال آینده تحویل دهیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه از پروژه های در حال ساخت شهرستان ملایر بازدید کرد و ضمن بررسی روند پیشرفت پروژه هابر تسریع در عملیات ساخت و رفع مشکلات اعتباری و اجرایی پروژه‌ها تاکید کرد.

گفتنی است، مدرسه روستای کمری بخش جوکار با مشارکت خیر مدرسه‌ساز شهرستان ملایر "بحرینی" در چهار کلاس ساخته می‌شود که برای احداث آن که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است یک سوم توسط خیر و مابقی از محل اعتبارات ملی هزینه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار