حسین خنیفر در همایش مجازی مکتب تربیتی سردار دل‌ها:

ما در آغاز راه شناخت شهید سلیمانی در پله نخست قدمگاه این معبد بزرگ انسانی هستیم

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد شهید حاج قاسم سلیمانی جمع اضداد بود در عین مهربانی، خوشرویی، مردم داری، تهذیب، صبر و حوصله دارای جذبه، ابهت، قاطعیت و حق مداری بود جمع شدن این خصلت‌ها در یک فرد دشوار است.

کد مطلب: ۱۱۵۱۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ما در آغاز راه شناخت شهید سلیمانی در پله نخست قدمگاه این معبد بزرگ انسانی هستیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان که در مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان حضور داشت، درارتباط مجازی با همایش مکتب تربیتی سردار دل ها که در سازمان مرکزی برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تکریم روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با بیان اینکه امیدواریم این مراسم ادای دین کوچکی باشد به ساحت قدسی شهید جاودان ما، گفت: ما در آستانه سالگرد مردی به تکریم، تجلیل و تحلیل نشسته ایم که پس از عبور از این دنیا حضور پررنگتری از ایشان می بینیم، به همین خاطر سردار ما نیاز به سردار سرایی ندارد بلکه نیاز به درک مکتب دارد.

وی با بیان اینکه به تکریم شهیدی نشسته ایم که تمام لحظات زندگی ایشان برای رضای خدا بود، افزود: شهیدی که بذل جان کرد و بذر بینش کاشت، جان ها را شیفته خود کرد و روح ازاده ای را به نمایش گذاشت. ما اگر در قالب تحلیل بخواهیم به این شهید بنگریم نقاط کمال گرایی بالایی را در زندگی خالصانه ایشان می بینیم.

خنیفر با اشاره به بیان ویژگی های و روحیه این شهید در دوران مختلف زندگی، کم حرف بودن و صادق الکلام و اهل عمل بودن، عشق و ارادت به اهل بیت (ع) داشتن، اهل مطالعه بودن، اعتقاد و ایمان به آرمان و دغدغه انقلاب و کشور را داشتن، زندگی بی تکلف و اخلاص را از ویژگی ها و آموزه های تربیتی شهید سعید برشمرد و تصریح کرد: روحیه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، قابلیت تبدیل به اسوه شدن دارد، به دلیل اهل مطالعه بودن کلام ایشان بسیار شیوا و دلنشین و عمیق و ژرف بود و عطوفت و مهربانی از کودکی تا زمان شهادت همراه داشت.

وی با بیان بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: قبل و بعد از شهادت مهمترین ویژگی شهید سلیمانی اخلاص بود، اظهار کرد: ایشان دنبال جایگاه، پایگاه و اسم و رسم نبود، دور اندیشی، احترام به کودکان، قدرت اقناع بالا، احترام به والدین از خصلت های ارزشمند و قابل تبدیل به اسوه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در ادامه افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی جمع اضداد بود در عین مهربانی، خوشرویی، مردم داری، تهذیب، صبر و حوصله دارای جذبه، ابهت، قاطعیت و حق مداری بود جمع شدن این خصلت ها در یک فرد دشوار است.

وی شهید سلیمانی را مرد روزهای سخت و تصمیمات به ظاهر نشدنی در بحرانی ترین نقطه دنیا خاورمیانه و مردی فراتر از خطوط سیاسی دانست و افزود: شهید سلیمانی کتابی ننوشت، اما صدها کتاب درمورد ایشان میشود نوشت و صدها فیلم و پایان نامه کار کرد، ما در آغاز راه شناخت شهید سلیمانی و در پله نخست قدمگاه این معبد بزرگ انسانی، دینی، معنوی، نظامی و فداکاری هستیم.

خنیفر، با بیان اینکه سردار سلیمانی مظلومانه زیست اما تا لحظات آخر ظالم کوب بود، گفت: ایشان گمنام بی ادعا در این کره خاکی هبوط کرد، اما خوشنام عروج کرد، ارام و قرار نداشت اما برای ما هدیه اش آرامش بود مردی که با دنیای فریب غریب بود و در کنار نام مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله با عنوان دشمن صادق توسط دشمنان شناخته می شد.

وی در پایان امیدواریم بتوانیم آموزه های فرهنگستانی این بزرگ مردان خاطره انگیز و جاودانه را به صورت آموزه عملی در کتاب های درسی و در دانشگاه فرهنگیان درآوریم، تصریح کرد: به امید روزی که بتوان این اسوه های عملی را به صورت اسوه های آموزشی درآوریم و در نظام آموزشی را تسری دهیم، ریشه بدوانیم عمق بدهیم تا فرهنگ دینی حسینی علوی نبوی فاطمی را در نظام آموزشی به منصه ظهور برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار