حاجی میرزایی در حاشیه جلسه گفتگوی تخصصی اجرای بسته تحولی چاقی دانش‌آموزان؛

برای حفظ ارتباط دانش‌‌آموز با مدرسه باید به تدریج مدارس را باز کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقداست مخاطرات دوری دانش‌آموز از مدرسه مخاطرات بزرگی است عنوان کرد باید به سمتی برویم که مدارس را به تدریج باز کنیم چه با یک دانش‌آموز، چه یک روز در هفته؛ زیرا باید ارتباط آنان با مدرسه حفظ شود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
برای حفظ ارتباط دانش‌‌آموز با مدرسه باید به تدریج مدارس را باز کنیم

محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه گفتگوی تخصصی با موضوع اجرای بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) و تحلیل آمار شاخص توده بدنی حدود ۱۴میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش آموزش و تربیت دانش‌آموزان در ساحت‌های مختلف است اظهار کرد: این ساحت‌ها در زمینه‌های مختلف است در کنار آن یکی از جنبه‌های تربیتی و مراقبت از سلامت است که در سند تحول بنیادین به صورت تربیت متوازن دیده شده است ما امسال پروژه بزرگ ملی را اجرا کردیم تا توده بدنی دانش‌آموزان یعنی قد و وزن آنان را اندازه گیری کنیم.

وی با بیان اینکه این کار مبتنی بر داده‌های ثبتی است اعلام کرد توده بدنی ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار دانش‌آموز اندازه گیری شده است؛ براساس اطلاعات، ۶ درصد بچه‌ها لاغر و خیلی لاغر هستند که نیازمند مراقبت‌اند، ۶۴ درصد دارای وزن طبیعی و ۳۰.۱ درصد چاق و دچار اضافه وزن هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه چاقی زمینه ساز بسیاری از بیماری‌هاست گفت: در کرونا نیز چاق‌ها ۴۰ درصد ریسک ابتلا به بیماری دارند. این داده‌ها برای وزارت بهداشت، ورزش، صنعت و صدا و سیما همچنین افزایش آگاهی خانواده‌ها ارزشمند و مفید خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه این رقم چاقی یک خبر نگران کننده و نیازمند مراقبت است افزود: برای افراد چاق باید الگوی تغذیه تغییر کند برای دانش‌آموزان کارنامه ای صادر و موقعیت توده بدنی آنان مشخص می‌شود توصیه‌هایی برای آنان و خانواده‌ها داریم چراکه کرونا این موضوع را از سال ۹۵ ۸ برابر کرده است.

وی با اعلام اینکه در شبکه شاد تحت عنوان یک کانال ویژه و در تلویزیون برنامه‌های تحرکی و متنوعی برای این موضوع داریم گفت: اکنون در فرصت کرونا والدین دستیار معلمان شده اند. هدفگذاری ما با این برنامه‌ها ۳ واحد درصد کاهش پدیده چاقی تا پایان سال تحصیلی جاری است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه معتقدم مخاطرات دوری دانش‌آموز از مدرسه مخاطرات بزرگی است عنوان کرد باید به سمتی برویم که مدارس را به تدریج باز کنیم چه با یک دانش‌آموز، چه یک روز در هفته. زیرا باید ارتباط آنان با مدرسه حفظ شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این موضوع را با ستاد ملی کرونا مطرح کردیم که قرار است ستاد آن را بعد از مدتی بررسی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار