افتتاح مجازی کانال تخصصی آموزش ابتدایی منطقه ۱۷ باعنوان «دستاوردهای ۱۷»

ربوشه: قصه گویی،بازی و ابراز همدلی عناصر مهمی در تولید محتوای فضای مجازی است

تهران (پانا) - معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاح کانال تخصصی آموزش ابتدایی منطقه ۱۷ بر انتقال تجربه میان معلمان و فرهنگیان در شرایط کرونا و آموزش نیروی انسانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ربوشه: قصه گویی،بازی و ابراز همدلی عناصر مهمی در تولید محتوای فضای مجازی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران، آیین افتتاحیه کانال تخصصی آموزش ابتدایی منطقه ۱۷ با حضور مجازی سعید روبوشه معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهر تهران و مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، کارشناسان و سرگروه های آموزشی حوزه آموزش ابتدایی برگزار شد.

در آیین افتتاحیه، ربوشه با اشاره به فراوانی اطلاعات در عصر جدید گفت: وفور اطلاعات، ارزانی و دسترسی آن یکی از ویژگی های مهم عصر جدید است و اینک دغدغه معلمان در این عصر باید این باشد که اطلاعات طبقه بندی شده و مفاهیم آن بررسی شود تا بتوانیم الگوها و منابع غنی از جمله مفاهیم قرآنی، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار و الگوهای ملی مذهبی همچون سردار سلیمانی و ... را به نسل جدید به صورت شایسته معرفی کنیم.

ربوشه در ادامه با اشاره به سلسله مطالعات عصب شناختی انجام شده افزود: طراحی، قصه گویی،بازی و ابراز همدلی عناصر مهمی هستند که نیاز به آموزش مهارت محور دارند و بیش از گذشته در تولید محتوا باید به آنها دقت شود و از آن ها استفاده شود.

وی در ادامه افزود: انتقال تجربیات بین همکاران آثار وزین و ارزشمندی خواهد داشت و لازم است پس از بررسی و پالایش مورد ارزیابی قرار گرفته و در این کانال قرار گیرد و البته نیاز به آموزش های لازم در این خصوص هست که می بایست با همکاری حوزه آموزش نیروی انسانی و معاونت آموزش ابتدایی منطقه صورت گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهر تهران با تاکید بر تقویت ارتباطات موثر در این ایام افزود: نیاز به تقویت ارتباطات و اهتمام ویژه در این زمینه به منظور تاثیرگذاری و اثرپذیری با تکیه بر فضای مجازی میان همکاران، دانش آموزان و اولیا محترم احساس می‌شود و ضروری است مورد اولویت قرار گیرد.

در ابتدای جلسه مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، از تلاشها و ایثار چندین ماهه همکاران فرهیخته منطقه شکر کرد و از ابتکار ایجاد اجتماع علمی مجازی همکاران دوره آموزش ابتدایی ابراز خشنودی و خرسندی نمود و گفت: ابتکار ایجاد یک نمایشگاه تخصصی مجازی ویژه همکاران آموزش ابتدایی و دانش آموزان منطقه که به همت همکاران حوزه آموزش ابتدایی صورت گرفته است می تواند ضمن کاهش هزینه ها، ظرفیت ها و توانایی های جدیدی را در تولید محتوا آموزشی، علمی و اشتراک گذاشتن تجربیات ایجاد کند.

نیکبخت در ادامه افزود: این کانال آموزشی با ایجاد یک منبع آموزشی قوی با مشارکت آموزگاران، اولیا و دانش آموزان، همدلی، هم افزایی، شور و نشاط را میان خانواده بزرگ آموزش ابتدایی تقویت خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ با تاکید بر لزوم پالایش، ارزیابی و تحلیل محتواهای ارائه شده از همکاران حوزه آموزش ابتدایی خواست تا به صورت ماهانه آثار فاخر ارائه شده را شناسایی و از سازندگان و تولید کنندگان آن قدردانی به عمل آورند.

در ادامه جلسه کارشناس مسئول آموزش ابتدایی، کارشناسان و سرگروه های آموزشی از اقدامات همکاران پرتلاش منطقه در ایام شیوع ویروس کرونا، تشکر کردند و به تشریح جزئیات اجرایی کانال پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار