کرمی: نگارش خلاقانه، مهارت فراموش شده در آموزش رسمی دانش آموزان است

تهران(پانا)-مدیر مدرسه اشرفی اصفهانی منطقه 17 معتقد است نگارش خلاق، روشی است که مهارت خوب دیدن و نگارش زیبا و موثر را در دانش آموزان پرورش می دهد. این روش خلاقانه آن‌ها را مجهز به مهم ترین و اساسی ترین ابزار گفتار و نوشتار شیوا خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کرمی: نگارش خلاقانه، مهارت فراموش شده در آموزش رسمی دانش آموزان است

ناهید کرمی، مدیردبیرستان شهید اشرفی اصفهانی منطقه ۱۷، در گفت و گو با پانا گفت: «بنا به تصویب شورای مدرسه، مهارت نگارش خلاق را به عنوان یکی از کلاسهای فوق برنامه، جزء برنامه های کلاسی دانش آموزان قرار دادیم.»
وی افزود: «بیدار شدن اذهان، شکوفایی قلم های دانش آموزان، حس خودباوری، کشف ظرفیت های زبانی و ادبی، عشق به بازنگری متون، خوب شنیدن و دیدن و تامل در جهان خلقت با دیدگاهی هنری و متفاوت را در برنامه های دانش آموزان قرار داده ایم.»
وی خاطرنشان کرد: «مدت ها بود که جای خالی این مهارت نگارش خلاق را حس می کردیم ، بنابراین تصمیم گرفتیم از پایه و بنیان، این نهال انگیزش و آفرینش در جان های دانش آموزانمان را برانگیخته کنیم؛ بنابراین هجرت از دروس علوم پایه را در دستور برنامه های مهارتی دانش آموزان قرار دادیم.»
کرمی افزود: «مادر درس ها، ادبیات فارسی است. ایرانیان در فرهنگ و ادب دیرینه ای خوشنام و سربلند دارند. باید علاوه بر دروس علوم پایه، به این مهارت نگارش خلاق هم توجه ویژه ای داشته باشیم.»
کرمی گفت: «نتایج این تغییرات شگرف در بیان، گفتار و رفتار همدلانه فراگیران مشخص شده است، البته در این طرح قطعا هدف نخبه پروری نبوده و نیست، بلکه پروراندن بنیادین دانش آموزان همراه با فرهنگ و مدنیت و زبان این کشور هنرمند پرور است.»
وی در پایان افزود: «با احساس ضرورت آموزش مهارت نگارش خلاق، این دبیرستان برای اولین بار اقدام به مهارت ورزی دانش آموزان کرده است. امید است این طرح، آغازی برای رشد و شکوفایی فرزندان این منطقه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار