مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

ارتقای کیفیت و پایداری خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی رصد می‌شود

تهران (پانا)-مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت از آغاز طرح ۳۰۷۰ تاکنون بخش عمده خدمات غیرحضوری رونمایی و همزمان با ارائه خدمات جدید، حفظ و ارتقای کیفیت و پایداری خدمات نیز رصد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت و پایداری خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی رصد می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در هفتمین جلسه هفتگی بررسی و ارزیابی سامانه‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است، اظهار داشت: هیچ‌گونه وقفه یا اخلالی در خدمات غیرحضوری نباید ایجاد شود و خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ باید به بهترین شکل ممکن در اختیار مردم قرار گیرد.

سالاری تأکید کرد: معاونت بیمه ای و مرکز فناوری اطلاعات با دقت و جدیت کامل به تمامی نظرات و پیشنهادات و همچنین اشکالات احتمالی که از سوی بهره‌برداران و بویژه مدیران استانی تأمین اجتماعی اعلام می‌شود، رسیدگی می‌کنند و قبل از رونمایی هر سامانه باید تأییدیه لازم از معاونت بیمه‌ای دریافت شود.

وی بر لزوم بررسی و ارزیابی دائمی خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: پایداری سیستم و پیشگیری از قطعی و کندی خدمات با جدیت دنبال شده و برای رصد و ارزیابی دائمی سامانه خدمات غیرحضوری از ظرفیت سایر شرکت های حوزه فناوری اطلاعات کشور نیز استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اصلاح و ارتقاء معماری سیستم‌های فناوری اطلاعات این سازمان را نیز از مسائل حائز اهمیت دانست و گفت: هر اقدامی که برای تضمین خدمت رسانی بهینه و غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به مردم لازم باشد، با جدیت و عزم و اراده دنبال و هیچ محدودیتی در زمینه ارتقاء سامانه‌های سازمان وجود نخواهد داشت.

سالاری معاونت بیمه‌ای و ادارات کل تأمین اجتماعی سراسر کشور را به عنوان بهره‌برداران سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی در پیشبرد طرح ۳۰۷۰ عنوان کرد و گفت: نظرات و پیشنهادات بهره‌برداران با دقت کافی بررسی می‌شود و با همکاری بین واحدهای مختلف سازمان امید است، شاهد ارتقاء قابل توجه کیفیت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی باشیم.

وی گفت: همکاران واحدهای فناوری اطلاعات نیز در ماه‌های اخیر برای تحقق این برنامه مهم زحمات فراوانی متقبل شدند و این طرح در کنار طرح نسخه الکترونیک منجر به ایجاد تحول اساسی در خدمات سازمان تأمین اجتماعی می‌شود.

سالاری روند کنونی خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی را روبه پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: مسئله خاصی که منجر به ایجاد توقف و یا انحراف در طرح شود، وجود ندارد و این طرح مهم با همکاری واحدهای مختلف درحال اجرا است و انتظار می رود، مطابق بازه زمانی این طرح‌ها تکمیل شود.

وی استفاده از ظرفیت سایر شرکت ها، بویژه استارت‌آپ ها را برای ارتقاء سامانه خدمات غیرحضوری و تولید اپلیکیشن تلفن همراه از مسائل کلیدی جهت موفقیت این طرح برشمرد و گفت: تمامی خدمات غیرحضوری را از منظر استفاده کننده نهایی بررسی و خدمات را به گونه‌ای ارائه می‌دهیم که مردم با سهولت و اطمینان کامل از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح ۳۰۷۰ پرداختند.

براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت، هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در دسترس قرار می‌گیرد.

طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد.

این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار