بستری ۴۷ بیمار جدید کرونایی در اردبیل

اردبیل (پانا)- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل خبر داد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۴۷ بیمار جدید کرونایی در اردبیل

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌های روزانه کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم، اظهار کرد: با وجود هشدارها و آموزش‌های لازم به شهروندان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از برپایی مهمانی‌های شب یلدا بعد از گذشت ۱۰ روز با افزایش آمار بستری‌ها و بیماران بدحال مواجه هستیم که نشان از عدم رعایت محدودیت‌ها توسط برخی شهروندان است.

او به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت: هم اکنون ۲۷۴ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴۷ بیمار جدید کرونایی با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند تا روند درمان آنها به سرعت آغاز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان افزود: در ۲۴ ساعته گذشته سه نفر از هم استانی‌ها بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و ۷۲ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش روند فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

حبیب زاده تصریح کرد: ۳۳ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

او بیان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی، و شهرهای گرمی، خلخال، بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، نیر، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در صورتی که آمار بستری‌های کرونایی همچنان در استان بالا باشد به وضعیت قرمز ماه قبل باز خواهیم گشت افزود: هر چه تعداد بستری‌ها و میزان ابتلاء بالا رود شاهد فوت بسیاری از هم استانی‌هایمان در فصل زمستان خواهیم بود چرا که قدرت شیوع این بیماری در فصول سرد سال افزایش چند برابری دارد.

حبیب زاده ادامه داد: تمام تلاش کادر درمان و مسئولین استان جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تداوم وضعیت نارنجی کرونا در شهرستان‌ها ست که امیدواریم این امر با همکاری مردم صورت گیرد.

او گفت: از کانون‌های اصلی آلودگی‌های ویروس کرونا وسایل نقلیه عمومی به شمار می‌رود و شهروندان بهتر از با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از مواد ضدعفونی کننده از این اماکن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار