دولت مصوبه تسهیلات بانکی برای سه استان سیل‌زده را ابلاغ کرد

تهران (پانا) - هیئت دولت مصوبه اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان های بوشهر، هرمزگان و گیلان را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت مصوبه تسهیلات بانکی برای سه استان سیل‌زده را ابلاغ کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹، با اختصاص اعتبار تا سقف مبلغ ۱۲۵۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در استان‌های بوشهر و هرمزگان موافقت کرد.

اعتبار مذکور شامل کمک بلاعوض جهت احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی، تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و تجاری، تأمین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی آسیب دیده، کمک هزینه اسکان موقت واحدهای مسکونی شهری و روستایی، هزینه های پشتیبانی و ارایه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری، بازسازی تأسیسات روبنایی داخل محدوده و دفع آب های سطحی و تأمین زمین در دو استان یاد شده است.

همچنین مبلغ ۱۴۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به منظور جبران خسارات وارده در استان های بوشهر و هرمزگان با ضمانت زنجیره ای اختصاص داده شد.

به موجب این مصوبه همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار (شامل ۱۰ میلیارد ریال به صورت اعتبار هزینه ای و ۴۰ میلیارد ریال به صورت اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای) به منظور تسویه تنخواه پرداختی بابت تأمین هزینه های ضروری اولیه و بازسازی تأسیسات آسیب دیده ناشی از سیل به شهرستان های غرب گیلان اختصاص یافت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان نیز موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار