معاون علوم پزشکی گیلان:

با کرونا دورهمی نداشته باشیم

رشت (پانا) -معاون علوم پزشکی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه سردی هوا و بسته بودن در و پنجره ها موجب می شود کرونا خطرات بیشتری ایجاد کند، گفت مهمترین دلیل درگیری افراد با بیماری کرونا و بستری شدن آنان، حضور در دورهمی هاست.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
با کرونا دورهمی نداشته باشیم

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده از شناسایی بیش از ۴۰۰ بیمار مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۸۳ بیمار بستری شدند و مابقی تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و در خانه ایزوله هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۹۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، تصریح کرد: خوشبختانه بعد از چند هفته تعداد بستری ها ما به پایین تر از ۵۰۰ رسید، اما همچنان ۹۵ بیمار بدحال داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی دورهمی های خانوادگی در انتقال ویروس کرونا، افزود: مهمترین دلیل درگیری افراد با بیماری کرونا و بستری شدن آنان، حضور در دورهمی هاست.

حیدرزاده، از مردم خواست همانگونه که در خانه ماندن را رعایت می کنند، تشکیل ندادن دورهمی ها را نیز رعایت کنند، گفت: اگر مردم دورهمی ها را کاملا تعطیل کنند روز به روز شاهد کاهش سریع آمارهای ابتلا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سردی هوا و بسته بودن در و پنجره ها و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجب می شود با کرونا دورهمی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مردم در خانه لباس گرم بپوشند و دو بار در روز درها و پنجره ها را باز کنند تا تهویه هوا صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار