مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸تهران:

سواد آموزی یعنی عمق دادن به دانسته ها و رشد مهارت های فردی، اجتماعی و شهروندی

تهران (پانا)- در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8، تلاش نهضت سواد آموزی را عامل رفع شکاف موجود در عرصه دانش و ایجاد عدالت علمی در سراسر کشور دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سواد آموزی یعنی عمق دادن به دانسته ها و رشد مهارت های فردی، اجتماعی و شهروندی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی با حضور مدیریت منطقه، شورای معاونین، همکاران حوزه سواد آموزی و جمعی از آموزشیاران سواد آموزی و سوادآموزان موفق برگزار شد.

در این همایش مینو زمان، مدیرمنطقه، ضمن تبریک هفته سواد آموزی و گرامیداشت سالروز نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی در هفتم دی‌ماه 1358 و ذکر دستاوردهای این سازمان آموزشی و فرهنگی در 41 سال گذشته گفت: نهضت سواد آموزی با حرکت جهادی تلاش کرد تا شکاف موجود در عرصه تحصیل دانش، برطرف کند و عدالت علمی در سراسر کشور ایجاد شود و در این زمینه از ظرفیت های مردمی به بهترین شکل بهره برد. در جهان امروزی تعاریف و وجوه مختلفی از سواد ارائه می شود و سواد آموزی به معنای عمق دادن به دانسته ها و رشد مهارت های فردی، اجتماعی و شهروندی است و ما ضمن اینکه قدردانی از تلاش های ارزشمند فعالین این حوزه، امیدواریم به اهداف متعالی این بخش دست یابیم.

در این جلسه توکلی، سرپرست اداره سوادی آموزی ضمن تبریک هفته سواد آموزی به بررسی رشد سواد به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی پرداخت.

وی گفت: مقایسه آماری نشان می دهد بر اساس سرشماری نفوس سال 1395 بیش از 90 درصد جمعیت 10 تا 49 سال ایرانی که مخاطبین دوره های سواد آموزی هستند با سواد شده اند و جمهوری اسلامی ایران در آمار جهانی نیز رشد بسیار بالای در این حوزه داشته است.

در این جلسه که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، از چند نفر از آموزش دهندگان و نمونه های موفق سواد آموزی توسط مدیر منطقه تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار