مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

خراسان جنوبی پیشگام در گفتمان سازی سند تحول

بیرجند(پانا)- مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت خراسان جنوبی با فعالیت های گسترده خود، جزء استان های پیشگام در بحث گفتمان سازی سند تحول بنیادین و پیشگام ترین آن ها به شمار می رود.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
خراسان جنوبی پیشگام در گفتمان سازی سند تحول

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، رضا مددی صبح امروز چهارم دی ماه در جلسه وبینار گفتمان سازی سند تحول درآموزش وپرورش که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و معلمین استان برگزار شد، تصریح کرد: فلسفه تعلیم و تربیت درسی کلیدی در حوزه سیاست گذاری آموزش و پرورش است.

وی بر اداره آموزش و پرورش با دانش نظری و استفاده از تجربیات تأکید کرد و افزود: اگر سند تحول مورد تخلف واقع شود راه برای ورود اندیشه های نامحرم باز خواهد شد و سند تحول آموزش و پرورش نقشه راه است و هدف از سند تحول رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب بر اساس مقدورات است.

مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین؛ با بیان این مطلب که عملیاتی کردن سند تحول بنیادین نیازمند گفتمان سازی است؛ اظهار کرد: جریان تربیت از طریق برنامه درسی در تار و پود نظام آموزشی و پرورشی جاری شده و سایر امکانات مدرسه نظیر آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه ها مکمل و تقویت کننده های برنامه درسی هستند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفتمان سازی سند تحول و بسترسازی جهت تحقق سیاست های بالادستی را جزء لاینفک دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین دانست و خاطر نشان کرد: شناخت کامل از برنامه درس ملی پایه فعالیت آموزش و پرورش و لازمه دستیابی به سیاست ها و برنامه های نظام تعلیم و تربیت است که با تشریح آنها، می توان افکار عمومی، خانواده ها، فرهنگیان و دانش آموزان را همسو با اهداف دستگاه کرد.

مددی؛ با اشاره به گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۶ بخشِ تربیت زیستی، بدنی، علمی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی، ابراز کرد: این سند مسیر حرکت تعلیم و تربیت را تعریف کرده و دارای چارچوب تئوریک، راهبردی، نظام فکری و کاربردی و به عنوان نسخه تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است که ارکان نظام و مقام معظم رهبری آن را پذیرفته و بر آن تاکید دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار