پاسخ آموزش‌وپرورش سیستان‌وبلوچستان به خبرگزاری خانه ملت و نماینده خاش

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش در جوابیه‌ای ضمن برشمردن اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، آمار کمبود معلم در این استان را ۱۰ هزار و ۲۴۸ نفر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ آموزش‌وپرورش سیستان‌وبلوچستان به خبرگزاری خانه ملت و نماینده خاش

به گزارش روابط عمومی مجلس، آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به مطلب مندرج در خبرگزاری خانه ملت که تذکر شفاهی نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخشهای نصرت آباد و کورین، در صحن علنی مجلس با عنوان «برنامه آموزش و پرورش 110 هزار بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان چیست؟» بوده، جوابیه‌ای صادر کرد که متن این جوابیه به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

موضوع کمبود نیروی انسانی مورد نیاز در استان از سالیان متمادی بعنوان یکی از چالش‌های پیش رو در تحقق بسیاری ازفعالیت‌ها و برنامه‌‌ها بوده و همیشه از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مسئولین ستادی و صف در سطح کشور و استان می‌باشد. خوشبختانه در دو سال اخیر جهش خوبی در بخش افزایش آمار و جذب نیرو در استان نسبت به سنوات قبل رقم خورده است.

بررسی وضعیت شاخص‌های مختلف نشان میدهد که بر مبنای نسبت دانش آموزان به پرسنل حدود 10 هزار و 248 نفر کمبود نیرو وجود دارد و آموزش و پرورش استان در صدد است در یک برنامه پنج ساله برای نیل به عدالت آموزشی در هر سال مجوز تعداد 3 هزار 155 نفر سهمیه اختصاصی استخدامی را اخذ و مطابق با میزان بازنشستگی نیروها و افزایش فزاینده جمعیت دانش آموزی در استان موضوع جذب نیروی از طرق مختلف را دنبال خواهد کرد.

از سویی دیگر موضوع بازماندگان از تحصیل که عوامل متعددی (فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، کودکان کار، پراکندگی و وسعت جغرافیایی استان و ...) موجب بروز و ظهور این مولفه و گاهی بازتولید آن می‌شود نیز هر ساله در مسیر تحقق برنامههای آموزشی و تربیتی چالش زا بوده و می باشد.

بر اساس آخرین مطالعه و پیگیری صورت گرفته آمار بازماندگان از تحصیل در این استان 105 هزار و 673 نفر می‌باشد و باید گفت با وجود بهره گیری از ظرفیت‌ها و بسترهای گوناگون درون و برون سازمانی در چند سال اخیر و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، متاسفانه به دلایل متعددی هنوز هم با این آمار مواجه هستیم.

آموزش و پرورش استان بدنبال آن است که با توسعه مدارس شبانه روزی، توسعه و تجهیزهنرستان ها و مراکز مهارتی، توسعه طرح روستا مرکزی و توجه ویژه به این مقوله و توسعه طرح آبا (آشتی با آموزش و بهره گیری از آموزش های از راه دور) موضوع ارتقاء نرخ نگهداشت دانش آموزان،کاهش و حذف آمار بازماندگان از تحصیل را محقق نماید.

کما اینکه در سال تحصیلی 99-98 نرخ نگهداشت دانش آموزان با برنامه‌های پیش بینی شده 6 درصد رشد داشته که در نوع خود و در مقایسه با سال‌های ماضی و با نگاه به شرایط ویژه استان چشمگیر و کم نظیر بوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار