آموزگار خوزستانی ساعتی پس از به دنیا آوردن فرزندش تدریس مجازی را آغاز کرد

تهران (پانا) - در امتداد جلوه‌های معلمی، آموزگار خوزستانی ساعتی پس از به دنیا آوردن فرزندش تدریس مجازی را آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزگار خوزستانی ساعتی پس از به دنیا آوردن فرزندش تدریس مجازی را آغاز کرد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، فرخنده محمد هیوندی آموزگار مدرسه استثنایی پگاه پریدار شهرستان دزفول ساعتی بعد از به دنیا آوردن فرزندش تدریس در فضای مجازی را آغاز کرد.

آموزگارانی از جنس تعهد و مهر

فرخنده محمد هیوندی؛ ساعت حدود 3 بامداد بود که دخترم در بیمارستان متولد شد. پس از رسیدگی به دخترم او را بر روی تخت نوزادان خواباندم. اما خودم به فکر دانش‌آموزانم بودم و خوابم نمی‌برد. پس بلافاصله پس از خوابیدن دخترم رستا؛ از روی تخت بیمارستان شروع به تولید محتوای آموزشی برای تدریس آن روز کردم.

از وقتی‌که کُـرونا آمد چشمان پر از مهرِ معلمانِ وطن را بهتر دیدیـم، صدایشان را رساتـر شنیدیم، تعهدشان را عینی‌تر لمس کردیم و به درک نیکوتری از مقام آموزگاران عشق رسیدیم. این روزهـا؛ هر صبحی که طلوع می‌کند فرشته‌های دلسوزِ سرزمینمان که خدای زمین و آسمان؛ نام معلم را بر ایشان نهاده است، با مسئولیت‌پذیری بی‌پایانی جریان سیال آموختن را از قلب سرشار از محبتشان در خانه هامان جاری می‌سازند. آنان این روزها از ورای فضـای مجازی؛ با صبری مادرانه و پدرانه فرزندانـمان را در دامان "درایت، هنر، فرهیختگی و دانش" خود می‌پرورانند و‌ به آنان نوع‌دوستی، علم‌اندوزی، تلاش، خودباوری و تخصص می‌آموزند.

فرخنده محمد هیوندی یکی از آموزگاران عاشقِ ایران عزیز اسلامی است. او معلم مدرسه استثنایی پگاه پریدار شهرستان دزفول است. این خانم معلم خوزستانی که 6 دانش‌آموز با نیاز ویژه حرکتی را در دوره آمادگی تکمیلی تحت آموزش‌های خود دارد به الفبا گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تعلیم و تربیت دانش‌آموزانش به‌صورت پیوسته ادامه داشت. دانش آموزان با نیازهای ویژه شرایط خاصی برای آموختن دارند ازاین‌رو من با خود عهد کردم که در دورانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش به‌صورت مجازی انجام می‌شود؛ تمام ساعات روز و تا جایی که در توان دارم در کنار آن‌ها و خانواده‌هایشان باشم.

فرخنده محمد هیوندی که از زمان شروع آموزش مجازی به همراه دختر بزرگش برای دانش‌آموزانش فیلم‌های آموزشی تولید می‌کند، به الـفبا گفت: معمولاً دانش آموزان، به‌خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه به تدریس و توضیحات معلم خودشان اُنس پیدا می‌کنند و من سعی کردم در تمام آموزش‌هایم به‌جای استفاده از کلیپ‌های آموزشی آماده؛ خود برایشان تولید محتوا کنم.

وی بابیان اینکه خانواده دانش آموزان نیز همراهی‌های بسیار خوبی با آموزش‌های ارائه‌شده دارند، گفت: دانش آموزان استثنایی که دارای نیاز حرکتی هستند به آموزش‌های مهارتی خاصی نیاز دارند و به این دلیل که نیازهای یادگیری در آنان متفاوت است، برای هرکدام نوع خاصی از آموزش باید ارائه شود که با مشارکت خانواده‌ها تاکنون توانستیم قدم‌های مثبتی برداریم. در ابتدا من 6 دانش‌آموز را تحت پوشش آموزش داشتم که یکی از آن‌ها با کسب توانایی‌های لازم موفق شد به پایه اول دبستان مدرسه عادی منتقل شود.

فرخنده محمد هیوندی از دوستی و مهر بین معلمان مدرسه باخانم بیاتیانی، مدیر آموزشگاه استثنایی پگاه پریدار نیز گفت. او اظهار کرد: فضای حاکم بر این مدرسه بر مبنای دوستی و اُلـفت بنانهاده شده است و سیاست اداره‌ی آموزشگاه بر اساس عشق است. مدیر و همکاران پرتلاش من تمامی سعی‌شان این است که دانش‌آموزانی تربیت کنند که عاشق آموختن و تعلیم و تربیت باشند.

وی از روزی روایت کرد که برای به دنیا آوردن فرزندش در بیمارستان بستری شد. خانم هیوندی دراین‌باره گفت: من وقتی برای به دنیا آوردن فرزندم به بیمارستان رفتم به مدرسه اطلاع ندادم. چون به‌هیچ‌وجه نمی‌خواستم وقفه‌ای در آموزش‌هایم ایجاد کنم. ساعت حدود 3 بامداد بود که دخترم در بیمارستان متولد شد. پس از رسیدگی به دخترم او را بر روی تخت نوزادان در کنارم خواباندم. اما خودم به فکر دانش‌آموزانم بودم و خوابم نمی‌برد. پس بلافاصله پس از خوابیدن دخترم رستا؛ از روی تخت بیمارستان شروع به تولید محتوای آموزشی برای تدریس آن روز کردم. ساعت 7 صبح بود که زودتر از همیشه و با اشتیاقی بیش از روزهای گذشته در کلاس درس مجازی حضور یافتم و واقعاً حس کردم که چقدر عاشق دانش‌آموزانم هستم. بین دانش آموزان و فرزندانم هیچ تفاوتی قائل نیستم و نسبت به تحصیل دانش‌آموزانم بسیار حساس هستم.

فرخنده محمد هیوندی امروز برگ زرین دیگری بر افتخارات معلمان این سرزمین در تاریخ تعلیم و تربیت افزود. آن‌هم در شرایط سخت و دشواری که به دلیل انتشار ویروس کرونا آموزش‌ها از شکل حضوری به سمت آموزش‌های مجازی سیر کرده است. او امروز قهرمان سرافراز وطن است. همانند تمامی همکارانش در آموزش‌وپرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. انسان‌های "سرافراز و سربلند" ی که آینه تمام نمای انسانیت، دوراندیشی، اندیشه ورزی، شکیبایی و مسئولیت‌پذیری‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار