استاندار آذربایجان شرقی:

فعالان بخش خصوصی برای اشتغال معتادان بهبودیافته همت کنند

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر بازتوانی معتادان بهبودیافته در استان، از تمامی فعالان بخش خصوصی و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی خواست که برای اشتغال معتادان بهبودیافته و بازگشت آنها به آغوش جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالان بخش خصوصی برای اشتغال معتادان بهبودیافته همت کنند

به گزارش اداره کل استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل استانداری برگزار شد با تاکید مجدد بر بازتوانی و تامین اشتغال مناسب برای معتادان بهبود یافته عنوان کرد: اعتیاد، جرم نیست بلکه یک بیماری است که همه ما در قبال درمان گرفتاران این بلای خانمان سوز، وظیفه داریم.

وی افزود: از تمامی تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی استان انتظار داریم که بار دیگر همت آذربایجانی خود را به نمایش گذاشته و با جذب معتادان بهبود یافته و یا راه اندازی کارخانه مخصوص برای این قشر، یاری گر مدیریت ارشد استان در مقابله با مشکلات مختلف اجتماعی باشند.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل استانداری برگزار شد با قدرانی از عملکرد این شورا گفت: موفقیت های استان در زمینه مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر، مرهون همدلی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی و مجاهدت های شبانه روزی دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی است.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز ماده 16 کشور در تبریز عنوان کرد: آذربایجان شرقی از جمله پیشگام های راه اندازی چنین مراکزی بوده و امیدواریم با تشکیل کمیته هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر در تصمیم گیری ها، شاهد کاهش مصرف مواد در جامعه باشیم.

وی بر ضرورت اخذ مجوزهای لازم برای برخی مراکز درمان و بازتوانی معتادان در استان از دستگاه های مرکزی تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه با همت و تلاش تمامی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، کمپ ماده 16 بانوان، 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از اخذ مجوزهای لازم و در آینده بسیار نزدیک افتتاح می شود.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا به اهمیت حساسیت بیشتر در درمان و بازتوانی زنان معتاد در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس آیات و روایات، نجات جان یک نفر به مثابه نجات زندگی بشریت است و از تمامی مسئولان امر انتظار داریم که موضوع درمان بانوان معتاد استان را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

پورمحمدی همچنین خواستار راه اندازی و تجهیز گرمخانه های استان با توجه به برودت شدید هوا تاکید کرد و ادامه داد: این مراکز نیز باید دارای امکانات مناسب بوده و با نظارت های مختلف بهداشتی و اجتماعی، مورد استفاده افراد بی خانمان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: شرایط، عادی نشده و با توجه به شکننده بودن آمار بیماری، هر لحظه امکان افزایش مجدد آمار وجود دارد.

وی گفت: افزایش فرهنگ سازی های مختلف توسط صدا و سیما و سایر رسانه های استان و همچنین مشارکت خوب مردم در اجرای طرح های مختلف همچون طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از جمله دلایل اصلی کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان است.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ادامه داد: پیشگیری و مراقبت شدید در بدو بیماری از جمله مولفه های موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری کروناست که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رضا استاد رحیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه از افزایش بیش از 120 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی تمامی همکاران در دستگاه‌های نظامی،انتظامی و امنیتی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت مرکز و کمپ ماده 16 بانوان در تبریز گفت: این مرکز در حال حاضر، 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک و پس از اخذ مجوزهای لازم از مرکز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار