۱۰ شهر گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد

رشت ( پانا) - ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در گیلان اعلام کرد ۱۰ شهر گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ شهر گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد

بنابر اعلام ستاد مدیریت مقابله با کرونا گیلان، در استان شهر قرمز نداریم و این در حالیست که ۱۰ شهر ستان گیلان نارنجی هستند.

برای اینکه به چراغ قرمز برخورد نکنیم باید با جدیت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی ادامه یابد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با بیان اینکه این محدودیت‌ها در زمینه تردد اعمال خواهد شد، گفت: بر همین اساس تردد خودروهای شخصی از شهرهای زرد به نارنجی و از نارنجی به زرد مگر در موارد ضروری و با داشتن مجوز از فرمانداری‌ها ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها شامل وسیله‌های نقلیه عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس و خطوط سواری بین شهری نمی‌شود، ادامه داد: کارکنان در وضعیت زرد برای دستگاه‌های ضروری به صورت ۱۰۰ درصد در محل کار حاضر می‌شوند و برای سایر دستگاه‌ها دو سوم کارکنان برای خدمات رسانی فراخوان می‌شوند.

قاسم نژاد افزود: در شرایط نارنجی نیز دستگاه خدماتی، امنیتی و امدادی با دو سوم کارکنان و سایر ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت خود خدمات دهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شش شهرستان گیلان در وضعیت زرد هستند، اضافه کرد: رضوانشهر، صومعه سرا، فومن، شفت، املش و سیاهکل از جمله این شهرستان‌ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه مابقی شهرستان‌های استان وضعیت نارنجی قرار دارند، ادامه داد: در شهرستان‌های زرد گروه‌های شغلی یک، دو و سه فعالیت می‌کنند و در شهرستان‌های نارنجی تنها دو گروه می‌توانند فعالیت داشته باشند.

قاسم نژاد با تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی و محدودیت‌های ترددی از سوی مردم و اصناف، گفت: قطعاً با مشارکت مردم می‌توانیم این ویروس را کنترل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار