نایب رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد

لزوم آموزش شهروندان برای مواجهه با بلایای طبیعی

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مواجهه با بلایای طبیعی، علاوه بر نقش پررنگ وظایف ستاد مدیریت بحران در مدیریت حادثه، آگاهی شهروندان از واکنش مناسب احتمالی نیز حائز اهمیت فراوان است، گفت از این‌رو ضروری است آموزش‌های لازم برای مقابله با این خطرات و مواردی نظیر آدرس و محل قرارگیری مراکز تخلیه امن اضطراری با کمک تبلیغات محیطی و تابلوهای شهری و همچنین تولید محتواهای آموزشی در فضای مجازی و رسانه ملی به آگاهی شهروندان برسد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آموزش شهروندان برای مواجهه با بلایای طبیعی

سید ابراهیم امینی که ریاست دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا را که صبح روز سه‌شنبه ۲ دی‌ماه در محل شورا برگزار شد بر عهده داشت، پس از تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی به هموطنان مسیحی بیان کرد: جا دارد از هموطنانی که در شب یلدا و همزمان با روز پرستار با چشم پوشی از شیرینی دید و بازدیدهای شب یلدا، به عدم گسترش چرخه شیوع ویروس کرونا و تداوم روند نزولی ابتلای به این ویروس در کشور کمک کردند، قدردانی کرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: لازم است از زحمات مدیریت شهری پایتخت در ایام منتهی به شب یلدا از جمله تدابیر سازمان میادین میوه و تره‌بار به‌منظور تسهیل دسترسی شهروندان به اقلام مورد نیاز این شب با قیمت مناسب تقدیر نماییم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ادامه داد: پنجم دی‌ماه سال ۱۳۸۲، یکی از غم‌بارترین بلایای تاریخ معاصر کشورمان در شهر بم به وقوع پیوست و زلزله مهیب این شهر هزاران انسان بی‌گناه را به کام مرگ فرو برد. به‌همین مناسبت سالروز این فاجعه بزرگ «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است. ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان زلزله بم، جا دارد حال که به فصل سرما نزدیک شده‌ایم، باتوجه به نزدیک شدن روزهای پربارش سال و با مدنظر قراردادن زلزله‌های سال‌های اخیر تهران، تمهیدات لازم جهت مقابله با سیلاب‌ و آبگرفتی‌های احتمالی در سطح معابر به‌طکر جدی‌تر صورت پذیرد و پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور واکنش سریع در صورت وقوع سایر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله توسط مجموعه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌های مناطق، ستاد مدیریت بحران شهر تهران و ستاد ملی مدیریت بحران صورت گیرد.

امینی افزود: در مواجهه با بلایای طبیعی و انسانی بزرگ، علاوه بر نقش پررنگ وظایف ستاد مدیریت بحران در مدیریت پیش و پس از حادثه، آگاهی شهروندان از واکنش مناسب احتمالی نیز حائز اهمیت فراوان است. از این‌رو ضروری است آموزش‌های لازم برای مقابله با این خطرات و مواردی نظیر آدرس و محل قرارگیری مراکز تخلیه امن اضطراری با کمک تبلیغات محیطی و تابلوهای شهری و همچنین تولید محتواهای آموزشی در فضای مجازی و رسانه ملی به آگاهی شهروندان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار