در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا؛

حکیم‌زاده: ارزشیابی سنتی نداریم

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد سال‌هاست که در برنامه‌های درسی از رویکرد سنتی، برنامه‌های درسی مجزا، نگاه دیسیپلینی و جزیره ای رنج می‌بریم اما در این طرح به دنبال آن هستیم کودکان را در قالب طرح خوانا به ادب، مسئولیت ورزی و جرات ورزی مجهز کنیم.

کد مطلب: ۱۱۴۸۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: ارزشیابی سنتی نداریم

رضوان حکیم‌زاده در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا به سخنان وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اشاره ای داشت و گفت: میوه بلند مدتی که وزیر در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد بسیار مهم است. میوه خوانا، میوه تمام عمر است و امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم در آینده این سرزمین انسان‌های بزرگی داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد شاهد ظهور حافظ‌ها و مولوی‌ها باشیم که شهرت جهانی دارند تاکید کرد مهارت‌های زبانی پایه خواندن، نوشتن، گوش کردن و سخن گفتن که در بسته تحولی خوانا مدنظر است برای زیست سالم انسانی مورد توجه خداوند در قرآن قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به مصادیقی از این ۴ مهارت در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: متاسفانه سال‌هاست که در برنامه‌های درسی از رویکرد سنتی، برنامه‌های درسی مجزا، نگاه دیسیپلینی و جزیره ای رنج می‌بریم اما در این طرح به دنبال آن هستیم کودکان را در قالب طرح خوانا به ادب، مسئولیت ورزی و جرات ورزی مجهز کنیم.

حکیم‌زاده با تاکید براینکه به دنبال آن هستیم این مهارت‌ها را به صورت تلفیقی جلو ببریم اظهار کرد: ارزشیابی سنتی نداریم لذا به دنبال آن هستیم که نتایج را در رفتار دانش‌آموزان مشاهده کنیم. اگر بچه‌ها زبان فارسی را به شکل درستی بخوانند یکی از ماموریت‌های اساسی دوره ابتدایی در سندتحول بنیادین محقق می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار