سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شهرستان زاهدان رونمایی شد

زاهدان (پانا) - برش شهرستانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زاهدان امروز با حضور فرماندار این شهرستان رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شهرستان زاهدان رونمایی شد

به گفته دبیر شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین سیستان و بلوچستان این سند برنامه عملیاتی ادارات آموزش و پرورش شهرستان زاهدان منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در قالب 6 ساحت تربیتی اعتقادی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبایی‌شناختی و هنری تدوین شده است.

علی حیدری نیا در هشتمین شورای آموزش و پرورش شهرستان زاهدان به تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه عملیاتی آن پرداخت و گفت: تمام نظام های سیاسی دنیا دارای نظام آموزشی مستقل هستند.

دبیر شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال 1384 در جلسه ای که مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی داشتند 2 مطالبه را مطرح کردند که یکی احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش و دیگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود.

حیدری نیا تصریح کرد: بر همین اساس سند تحول برای نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور از سال 84 تا 89 بر پایه آموزه‌های قرآن کریم، تعالیم اهل بیت (ع) و منظومه فکری امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری تهیه و تنظیم شد.

وی ادامه داد: این سند توسط 500 نفر از دانشمندان عرصه تعلیم و تربیت در دانشگاه های مطرح کشور و حوزه علیمه قم به جمع‌بندی رسید و در آذر سال 1390 به مرحله اجرا گذاشته شد.

مشاور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز سند تحول بنیادین به عنوان گفتمان آموزش و پرورش جایگاه خود را پیدا کرده و در تمامی شهرستان ها و مناطق استان نیز در حال اجراست.

حیدری نیا افزود: برش استانی سند تحول بنیادین در سیستان و بلوچستان با 131 راهکار، 176 برنامه و 749 ذیلبرنامه تهیه و تدوین شده و به تایید نماینده مقام معظم رهبری در استان و همچنین استاندار سیستان و بلوچستان نیز رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم مرحله گفتمان سازی سند تحول را در شهرستان ها و مناطق استان اجرایی کنیم تا این سند و برنامه های عملیاتی آن در حد اقدامات نمادین باقی نماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار