گپی با محیط‌بان «مومیوند»

تهران (پانا) - به‌گفته محیط‌بان همدانی حمایت از محیط‌بانان از نظر قانونی ضعیف است، انتظار می‌رود حمایت‌ها قوی تر از آنچه که در حال حاضر هست، باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
گپی با محیط‌بان «مومیوند»

به‌گزارش ایسنا، سعید مومیوند توضیح داد: شش سال است که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان و در شغل محیط‌بانی مشغول به فعالیت هستم و در سال دوم کاری آن اتفاق ناگوار برایم افتاد، شغل محیط‌بانی را به علت علاقه به حیوانات انتخاب کردم و پیش از آن شغل آزاد با درآمد عالی داشتم اما با دیدگاه متفاوتی به محیط‌بانی روی آوردم و با وجود حقوق و مزایای کم با عشق به آن ادامه دادم.

این محیط‌بان همدانی بیان کرد: محیط‌بان‌ها انتظار دارند در چنین مواقعی محاکم قضایی آن‌ها را مجرم تلقی نکند چراکه عمدی در کار نیست و هیچ محیط‌بان و مأموری عمداً جان فردی را به خطر نمی‌اندازد.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً جان انسان‌ها بسیار باارزش است، گفت: کرامت انسانی در همه حال باید حفظ شود و کسی نمی‌خواهد جان انسان‌ها به خطر بیفتد، محیط‌بان‌ها نیز همه تلاششان بر این است که جامعه هدفی که با آنها در ارتباط هستند، مصون و سالم بمانند.

مومیوند ادامه داد: انتظار داریم محاکم قضایی حمایتشان را نسبت به محیط‌بان‌ها بیشتر کنند تا این مجاهدان گمنام عرصه طبیعت بتوانند با خیال آسوده تر و دل گرمی بیشتر انجام وظیفه کنند.

وی با اشاره به اینکه قلباً از اتفاقی که رخ داده متأثر هستم و ضمن احساس همدردی با خانواده آن مرحوم یادآور شد: برای کسب رضایت و شاد بودن این خانواده تمام تلاش خود را خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در شغل محیط‌بانی احتمال رخ دادن چنین اتفاقات ناخواسته‌ای وجود دارد، به همین علت خواهشمندیم به خاطر خانواده‌های محیط‌بانان مسئولان و به ویژه نمایندگان در مجلس راه و چاره‌ای بیندیشند چراکه در این موارد بیشترین فشار به خانواده‌ها وارد می‌شود.

مومیوند خاطرنشان کرد: این مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است و همچنان استرس دارم که آخر به کجا می‌رسد اما امیدوارم ماجرا به خیر و ‌خوشی ختم شود تا خانواده‌ام بیش از این اذیت نشوند.

وی با بیان اینکه پس از این با احتیاط بیشتر به شغلم ادامه می‌دهم، اظهار کرد: مجدداً باید دادگاه برگزار شود رسیدگی لازم صورت بپذیرد بنابراین منتظر نظر مرجع قضایی هستیم.

این محیط‌بان همدانی در پایان از همه عزیزان به ویژه اصحاب رسانه که در این مدت به انحای ممکن پیگیر این ماجرای تلخ و ناخواسته بودند، تشکر و قدردانی کرد و برای همه آن‌ها سلامتی و شادکامی را مسئلت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار