مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مجلس دانش آموزی جز تفکیک ناپذیرنظام تعلیم و تربیت است

اصفهان ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: اگربخواهیم نظام تعلیم و تربیت پاسخگو داشته باشیم، بایستی تشکل‌ها و مجلس دانش‌آموزی قوی داشت تا بتوان از ظرفیت های آن ها استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی جز تفکیک ناپذیرنظام تعلیم و تربیت است

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در دیدار با نمایندگان مجلس دانش آموزی، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش با به کارگیری قوی ترین تیم فنی در کشور شبکه تخصصی شاد را راه اندازی کرد.

وی افزود: پیش از راه اندازی شبکه شاد خانواده ها در هنگام تحصیل فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کافی را نداشتند و نمی‌دانستند فرزندانشان از چه برنامه‌ای برای آموزش استفاده می کند. ضمن اینکه راه اندازی شبکه شاد استفاده دانش آموزان از برنامه های خارجی که آسیب‌های اجتماعی بسیاری دارند را به حداقل رساند.

اعتدادی تاکید کرد: با رونمایی ازشبکه ( شاد سه) دانش آموزان از ظرفیت‌های بسیار زیاد این شبکه استفاده خواهند کرد و از اعضای نمایندگان مجلس دانش آموزی می خواهم تلاش کنند که دیگر دانش آموزان نیز در شبکه شاد عضو شوند. مشکلات عمده در شبکه شاد مرتفع شده و شاد سه قابلیت های فراوانی دارد که دانش‌آموزان می توانند از آن بهره ببرند که نمونه آن اجرای جنگ شادی به مناسبت شب یلدا در کانال فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در روزهای 29 و 30 آذرماه از ساعت 18 می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: آزمون های آنلاین و کارنامه الکترونیک از امکانات جدید شبکه شاد سه است و مطمئناً نگرانی ها و استرس دانش آموزان را پایین می آورد، همچنین در فضای مجازی هنر و ورزش نباید فراموش شود، بهتر است دانش آموز پس از فارغ التحصیلی در دوره متوسطه یک رشته هنری یا ورزشی را یاد گرفته باشد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط هنرستان ها در سال های اخیر تغییر کرده و این دیدگاه که دانش آموزان با معدل پایین به هنرستان می روند کاملا منسوخ شده است و از همین رو باید به دنبال مدرسه پژوهش محور، دانش آموز پرسشگر و معلم پژوهنده باشیم.

اعتدادی اضافه کرد: مجلس و تشکل های دانش آموزی جزء تفکیک ناپذیر نظام تعلیم و تربیت هستند و اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت پاسخگو داشته باشیم بایستی تشکل‌ ها و مجلس دانش‌آموزی قوی تشکیل دهیم تا بتوانیم از ظرفیت های آن ها استفاده کنیم.

همچنین در این جلسه اعتبار نامه های اعضای دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشوری نیز به آن ها اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار