در گفت‌وگوی پانا با رئیس اتحادیه میوه و سبزی مطرح شد:

نرخ‌نامه میوه‌ها تا 30 آذر تغییری نخواهد کرد

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه میوه وسبزی با اشاره اینکه طبق نرخ‌نامه روز یکشنبه،‌ قیمت‌ها تا روز 30 آذر هیچگونه تغییری نخواهد داشت و میادین طبق دستورالعمل ها تا پایان ساعت کاری فعال هستند، می‌گوید باید به مردم به خاطر مدیریت خوبشان در مصرف میوه تبریک گفت، زیرا در گذشته در نخوه مصرف هیچ مدیریتی وجود نداشت.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نرخ‌نامه میوه‌ها تا 30 آذر تغییری نخواهد کرد

اسدالله کارگر گلشن آبادی، رئیس اتحادیه میوه وسبزی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که با توجه به فرارسیدن شب یلدا قیمت میوه‌ها چه تغییری کرده است، گفت‌:«نرخ نامه‌ای که از روز یکشنبه ‌اعلام کردیم تغییری نداشته و تا 30 اذر ماه همان نرخ‌نامه پابرجاست و تغییرقیمتی نخواهد داشت.»

وی در پاسخ به این سوال که قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته چه تغییری کرده است، گفت:‌«باید به مردم به خاطر مدیریت خوبشان در مصرف میوه تبریک گفت. در گذشته مردم بدون برنامه خرید می‌کردند. خوشبختانه با توجه به شرایط تورم و همچنین از نظر مدیریتی که مردم در خریدشان دارند خیلی شرایط بهتر شده است.»

کارگرگلشن آبادی به قیمت هندوانه و خرما اشاره کرد و گفت:‌ «هندوانه مینابی در حال حاضر طبق کشف قیمتی از 2 هزار و 500 تا 3 هزار و500 قیمت‌گذاری شده است، هندوانه محبوبی هم با همین قیمت تا 4 هزار تومان با توجه به کیفیت کارشناسی شده و در سایت نرخ‌نامه آمده است. »

وی در مورد قیمت خرمالو با توجه به تفکیک سه نوع،خرمالوی شهریار،‌خرمالوی کن و خرمالوی شمال گفت:«خرمای شمال،5 هزار ، 7 هزار و 8 هزار،‌ خرمالوی شهریار،‌10هزار، 13 هزار و 15 هزار و خرمالوی کن 13 هزار، 16 هزار و 20 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.»

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در مورد ساعت فعالیت میادین با توجه به شب یلدا گفت:«با توجه به دستورالعمل‌ها، ساعت کاری میادین تغییر نکرده است.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت موز در سطح مغازه‌های شهر متفاوت است گفت:«حیطه کاری اتحادیه مدیریت میوه و سبزی بعد از میدان مرکزی است و در واقع اتحادیه پل ارتباطی بین مصرف‌کننده و میدان مرکزی است. »

کارگرگلشن آبادی افزود:‌«مصرف کننده تا 5 کیلو خرید می‌کند و اتحادیه 4 تا 5 تن خرید می‌کند و در واقع مغازه‌دارها در سطح شهر یک نوع مصرف‌کننده هستند .ما در میدان مرکزی خرید می‌کنیم و بعد از میدان مرکزی طبق فاکتور و مصوبه‌ای که لحاظ شده ،‌مغازه‌دارها سود را لحاظ می‌کنند و به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند.»

وی ادامه داد :«به طور کلی مغازه‌دار در مبدا، میوه را بر اساس عرضه و تقاضا خرید می‌کند. به طور مثال مغازه‌دار در ساعت 11 شب میوه را به یک قیمت می‌خرد ،‌در ساعت 12 یک قیمت و ساعت 4 صبح یک قیمت. علت این که قیمت میوه در مغازه‌هایی که با فاصله کمی از هم قرار دارند متفاوت است به خاطر این است که قیمت از مبدا اختلاف دارد نه در عرضه .»

نرخ میوه ها

گفتنی است،‌ شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود. نام دیگر این شب «چِلّه» است، زیرا برگزاری این جشن، یک آیین ایرانی‌است.

خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم سرو می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار