سخنگوی ستاد ملی کرونا:

هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد؛ 4 شهر در وضعیت ناپایدار

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان‌های کشور گفت اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد و ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد این بیماری قرار دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد؛ 4 شهر در وضعیت ناپایدار

علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون وضعیت کرونا مطلوب است و امیدواریم ۲۰۵ شهر نارنجی هم تبدیل به زرد و زردها هم تبدیل به سفید شوند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه 4 شهر نیازمند توجه ویژه هستند، گفت: امروز به استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه توصیه های لازم صورت گرفت. این شهرها عبارتند از کردکوی در گلستان، بافت در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران که این شهرها نیازمند توجه بسیار ویژه هستند و حتما باید رعایت شود و می توانند در آستانه قرمز شدن، باشند. توصیه دارم به مردم این شهرها که پروتکل‌ها را رعایت کنند. هفته گذشته نیز چهار استان مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل در وضعیت قرمز بودند و خوشبختانه به دنبال اقدامات صورت گرفته همه از وضعیت قرمز خارج شدند و اکنون این چهار شهر وضعیتشان ناپایدار است.

منع تردد از ساعت ۲۰ طی امشب و فردا

وی درباره مصوبات امروز ستاد ملی کرونا گفت: برای امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آذرماه) بحث منع ترددهای درون شهری از ساعت ۸ شب و تعطیلی همه مشاغل به جز گروه شغلی یک از ۶ بعدازظهر تصویب شد. پس از شب یلدا هم مجددا منع ترددها در شهرهای نارنجی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه می یابد. همچنین منع تردد بین استانی و استانی مطابق قانون مربوط به شهرهای در وضعیت نارنجی وجود دارد و تخلف از آن مشمول جریمه خواهد شد.

برگزاری آزمون استخدامی در موعد مقرر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین درباره برگزاری آزمون استخدامی گفت: به دلیل شرایط کرونا در کشور، این آزمون قبلا دو بار به تعویق افتاده بود. صد هزار نفر بعد از برگزاری این آزمون جذب مراکز دولتی خواهند شد. به همین دلیل با توجه به وضعیت آرامش نسبی ایجاد شده، این آزمون در بیش از ۲۷۰۰ حوزه امتحانی و با رعایت پروتکلها و حداقل جمعیت در موعد مقرر و در دی ماه برگزار خواهد شد.

تصمیم گیری برای کلاسهای حضوری اول و دوم ابتدایی؛ دو هفته آینده

وی گفت: پیشنهادی در باره بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی وجود داشت. در این راستا هم پیشنهاد شد که با توجه به مشکلاتی که در آموزش این افراد وجود دارد، بتوانند در شهرهای زرد و نارنجی حضور یابند که بحث‌های زیادی شد و قرار شد مجددا در قرارگاه مطرح شود و دو هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری شود. در این فصل سرما و زمستان به گونه ای عمل کنیم و مواظبت کنیم تا روند نزولی بیماری ادامه یابد و به شرایط کنترل بیماری برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار