پالیزدار: ترویج فرهنگ نماز در مدرسه محدود به یک نهاد مانند آموزش و پرورش نیست

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه16 تهران در پیش اجلاس بیست و نهمین اجلاسیه سراسری اقامه نماز، شرکت مدیران، معاونین و معلمان در صفوف نماز جماعت را مشوق دانش آموزان در امر نماز دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۷۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پالیزدار: ترویج فرهنگ نماز در مدرسه محدود به یک نهاد مانند آموزش و پرورش نیست

پیش اجلاس بیست و نهمین اجلاسیه سراسری اقامه نماز در منطقه 16 با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه، معاونت پرورشی و تربیت بدنی، مدیر حوزه باقرالعلوم، مبلغان مدارس امین، مدیران، مربیان و معاونین پرورشی مدارس منطقه در نشست برخط فضای مجازی برگزار شد.

مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 ضمن تبریک هفته قرآن، عترت و نماز گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نماز در مدرسه متکی و محدود به یک نهاد مانند آموزش و پرورش نیست. مسئله نماز موضوعی است که همه عوامل تاثیر گذار در این موضوع باید دست به دست هم دهند و باعث ترویج و توسعه در این امر مهم شوند.

پالیزدار همچنین افزود: ارتباط موثر مدرسه، مسجد و منزل به این معنا است که این سه منشور باید به کمک هم بیایند تا دانش آموزان با یک باور قوی به نماز بپردازند. همچنین ما نیز در منزل باید شرایطی فراهم کنیم تا دانش آموزان اهمیت نماز را متوجه شوند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن اهمیت دادن به مدرسه به عنوان مرحله بعدی این منشور گفت: لازم است سیاست های تشویقی و انگیزشی در این رابطه اجرا شود تا دانش آموزان به نماز متمایل شوند؛ وی شرکت مدیران، معاونین و معلمان در صفوف نماز جماعت را عامل بسیار مهم در تشویق دانش آموزان در امر نماز دانست.

مصطفی پالیزدار درباره جایگاه مهم مسجد جهت برپایی هر چه باشکوه تر مراسم نماز اذعان کرد: مسجد هم با برنامه های متنوع و جذاب می تواند در جذب دانش آموزان نقش موثری ایفا کند.

در ادامه این نشست مهدی متولی، مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم گفت: مسجد، مدرسه و منزل به عنوان سه رکن اصلی و مرتبط با هم، برای رشد کامل و همه جانبه برای فرزند، علی الخصوص برای رشد علمی، اعتقادی و اخلاقی از زمان اهل البیت(علیهم السلام) دارای جایگاه خاص و ویژه ای بود. آن ها این سه رکن را لازم و ملزوم همدیگر می دانستند.

متولی افزود: وظیفه هر مبلغ دینی این است که به عنوان حلقه واسطه بین این ها باشند. بنابراین انجام وظیفه هماهنگ و جهت دار این سه رکن بهترین رشد را برای دانش آموزان رقم خواهد زد.

مدیر حوزه علمیه باقر العلوم درباره تعامل بین مدرسه و مسجد گفت: این تعامل یکی از مبارک ترین و مقدس ترین طرح هایی است که آموزش و پرورش در این راستا مهمترین نقش را ایفا می کند و به عنوان حلقه وصل می باشد؛ مبلغین و ائمه جماعت نقش بسیار سنگین و موثری دراین امر مهم دارند.

همچنین در ادامه این نشست مصطفی سلیم خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه16 گفت: هماهنگی برنامه ریزی شده بین خانه، مسجد و مدرسه می تواند نقش موثری در تربیت اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی فرزندان ایفا کند. هریک از این سه ضلع تربیتی می تواند جنبه هایی از شخصیت دانش آموزان را مورد دقت بیشتری قرار دهد. مجموعه این هماهنگی ها در ارتقاء آگاهی، اعتقاد و عملکرد دانش آموزان به اصل دین و مذهب یاری می رسانند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در اهمیت همصدا بودن مراکز تربیتی نیز افزود: با همصدا شدن، مراکز تربیتی می توانند یک الگوی مناسب ارائه دهند. روحانیون نیز در مساجد ضمن ارائه اطلاعات در قالب وعظ به خانواده ها تجربیات موفق آن ها را به اشتراک بگذارند. مدارس هم باید محل برگزاری جلسات خانوادگی با محوریت تربیت اسلامی باشند و اهل خانه هم با محوریت پدر و مادر، می توانند نتیجه جلسات را با بومی کردن شرایط خانواده خود به اجرا گذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار