نخستین نشست مجلس دانش‌آموزی محموآباد برگزار شد

ساری (پانا) - نمایندگان مجلس دانش آموزی شهرستانی محمودآباد امروز در نخستین جلسه رسمی خود با مدیر آموزش و پرورش شهرستان به شور نشستند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نشست مجلس دانش‌آموزی محموآباد برگزار شد

امروز مرتضی نصری، رئیس آموزش و پرورش محمودآباد در اولین نشست با اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی که با حضور زهرا زارع مسئول سازمان دانش آموزی، رستمی مشاور حوزه مدیریت و اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی برگزار شد، گفت: همه پیگیری هایی که در آموزش و پرورش صورت می گیرد نقطه هدف آن دانش آموزان هستند.

نصری با بیان اینکه ما در محمودآباد ۱۵۰۰ فرهنگی شاغل و ۱۵ هزار دانش‌آموز داریم افزود: در این دستگاه کارها به صورت گروهی انجام می شود و دستگاهی که این مقدار مخاطب دارد قطعاً مخاطبان باید جایگاهی داشته باشند تا خواسته های خود را مطرح کنند.

رئیس آموزش و پرورش تاکید کرد: ۱۲ سال تحصیل صرفاً برای رفتن به دانشگاه و گرفتن مدرک نیست بلکه رسالت اصلی آموزش و پرورش این نیست.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید تغییراتی را در آموزش و پرورش ایجاد کنیم که منجر به رویکردهای اصلی در آموزش و پرورش و رویکردهایی که منجر به ارتقای مهارت های حرفه ای و زندگی در دانش‌آموزان بشود.

نصری نیاز به همفکری را برای حفظ سلامت روحی روانی و فکری و اخلاقی دانش آموزان لازم دانست و تصریح کرد: هر مدرسه نمایندگانی را برای دانش آموزان در قالب شورای دانش آموزی انتخاب می کند و این امر باعث می شود در تصمیم گیری های دو حوزه ما نگاه خود دانش آموزان را نیز داشته باشیم، و این انتقال نیازها می‌تواند مارا در تصمیم گیری ها کمک کند

زارع مسئول سازمان دانش آموزی محمودآباد اهداف مجلس دانش آموزی را ترویج فرهنگ مشارکت جویی و همکاری و تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان را در عرصه های مختلف آموزش وپرورش و بهره وری از نظرات آنان برشمرد.

مسائل و مشکلات دانش آموزان و ارائه طرح ها و پیشنهادهای مناسب، چگونگی مشارکت در فعالیت های آموزشی وپرورشی مدارس در این نشست مطرح شد.

مجلس دانش‌آموزی شهرستانی در 11 شهرستان ساری شامل ناحیه یک و دو به صورت جداگانه، قائم‌شهر، بابل، بابلسر، آمل، محمودآباد، بهشهر، جویبار، نکا و تنکابن تشکیل شده است. مازندران 4 عضو مجلس دانش‌آموزی استانی نیز دارد که عضو مجلس دانش‌آموزی کشور نیز هستند.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه‌زهرا غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار