عربستان 100 امام جماعت و خطیب مساجد را برکنار کرد

تهران (پانا) - وزارت امور اسلامی عربستان سعودی، دستور به برکناری ۱۰۰ خطیب و امام جماعت مساجد به جرم عدم همراهی با تروریستی خواندن «اخوان‌المسلمین»، داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
عربستان 100 امام جماعت و خطیب مساجد را برکنار کرد

به گزارش العالم، وزارت امور اسلامی عربستان سعودی ۱۰۰ امام جماعت و خطیب مساجد را در منطقه «مکه» و «القصیم» به جرم اینکه حاضر به همراهی با اعلامیه تروریستی خواندن «اخوان‌المسلمین» نشده‌اند، برکنار کرد.

به نوشته وبسایت «مستقبل بلا ظلم» یک منبع دولتی در این باره گفت که وزارت امور اسلامی عربستان سعودی با هیچ فردی که بر خلاف توصیه‌ها عمل کند، تعارف ندارد.

«عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان، از تمامی خطیبان و ائمه جماعات خواسته است تا درخصوص آن‌چه «تأثیر منفی» گروه اخوان‌المسلمین در جوامع اسلامی دارد، سخنرانی کنند.

طبق سندی که «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در ۳۰ آبان ماه منتشر کرد، وزارت ارشاد و امور اسلامی سعودی در نامه‌ای به بخش‌های تحت امر خود خواستار جمع‌آوری اطلاعات از خطیبان مساجد و علمایی شده که حاضر نشد‌اند، بیانیه اخیر «هیأت علمای سعودی» در تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین را در مساجد قرائت کنند.

در تاریخ ۲۷ آبان هیأت کبار العلمای عربستان سعودی به تبعیت از دولت این کشور که پیشتر گروه اخوان المسلمین را به همراه حزب‌الله لبنان تروریستی خوانده بود، گروه اخوان را «گروهی تروریستی» خواند و ادعا کرد که این گروه نماینده شیوه اسلام نیست و اقداماتش تفرقه‌افکنانه، خشونت‌بار و حامی تروریسم است.

پاکسازی روحانی‌ها، مفتی‌ها و خطیبان مساجد از زمان روی کار آمدن «محمد بن سلمان» در سال ۲۰۱۷، به طور بی‌سابقه‌ای تشدید شده است و طبق آخرین اطلاعات بیش از چهار هزار شخصیت دینی عربستانی در زندان‌ها به سر می‌برند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار