محمدزاده در مراسم تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان‌ها مطرح کرد

برنامه ریزی برای تثبیت سواد زندانیان نوسواد و کم سواد

تهران (پانا) - طی جلسه ای به میزبانی سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سواد آموزی با سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور به امضای طرفین رسید و مبادله شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی برای تثبیت سواد زندانیان نوسواد و کم سواد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، جلسه تبادل تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندانها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سالن جلسات سازمان زندانها با حضور معاونین و مدیران دو سازمان برگزار شد. جلسه امضا و تبادل تفاهم نامه همکاری بین محمدزاده معاون وزیر و ریاست سازمان نهضت سوادآموزی و حاج محمدی ریاست سازمان زندانها تشکیل و بحث و بررسی و مذاکراتی نیز به عمل آمد.

در این جلسه شاپور محمدزاده با بیان عملکرد 40 ساله نهضت سوادآموزی و کارنامه درخشان و تاثیرگذار آن در رشد درصد باسوادی کشور به نقش ارزنده شرکای خود در این امر بخصوص سازمان زندانها اشاره کردند و گفت: تالیف کتب ویژه مخاطبان برنامه های سوادآموزی در زندانها از کارهایی بود که انجام شد همچنین با توجه به رشد باسوادی در کشور باید به تعمیق، تحکیم و تثبیت سواد زندانیان نوسواد و کم سواد نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد و علاوه بر سوادآموزی بی سوادان در توسعه سوادآنان نیز اقدام عملی انجام گیرد.

معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سواد آموزی همچنین گفت: در تمام دنیا به صفر رساندن بی سوادی مقدور نبوده و نیست لذا ما نیز برنامه ریزی هایمان را در 5 سال آینده برای سرانجام بخشی آن معطوف کرده ایم که نیازمند همکاری و همیاری همه آحاد ملت بخصوص سازمانها و نهادهای کشور هستیم.

در ادامه جلسه حاج محمدی ریاست سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه سوادآموزی و ورزش در زندانها جزو تکالیف اصلی برای زندانیان است گفت: با تمام قوت نسبت به آموزش و سوادآموزی زندانیان اقدام می کنیم عمده مجرمین زندانی از سطح سواد کمتری برخوردار هستند و نیازمند توسعه سواد و آموزش مهارت های اساسی زندگی لذا باید برنامه ریزی مشترک برای مهارت آموزی و توسعه سواد آنان صورت پذیرد و برای تثبیت و تعمیق سواد و اجرای دوره انتقال سوادآموزی، توسعه و تجهیز قفسه های کتاب کتابخانه های زندانها با کتابهای ساده و ویزه نوسوادان و تربیت مربیان از کارکنان زندانها تاکید کرد.

شایان ذکر است کتاب های درسی دوره سوادآموزی ویژه زندانیان که هر عنوان در شمارگان 20000 نسخه به چاپ رسیده است با شروع هفته سوادآموزی در سراسر کشور توزیع و در زندانها مورد استفاده نوسوادان زندانی قرار خواهد گرفت همچنین باید اذعان داشت همکاری مشترک بین دو سازمان از ابتدای شروع فعالیت های سوادآموزی در کشور به صورت خودجوش وجود داشت و با امضای تفاهم نامه های همکاری این روند ادامه داشت اما ویژگی بارز و تفاوت تفاهم نامه جدید با تفاهم نامه های قبلی؛ مشارکت در راه اندازی وتوسعه مرکز یادگیری محلی، راه اندازی، پشتیبانی و حمایت از مهارت آموزی در مراکز یادگیری محلی ایجاد شده در زندان ها، اجرای طرح های مکمل سواد در کلاس ها و تاکید بر مستند سازی و ارائه فعالیت های سواد آموزی پس از انقلاب در زندانها و انعکاس آن است.

جلسه با امضای تفاهم نامه همکاری و مبادله آن بین روسای دو سازمان و رونمایی از کتاب های درسی دوره سوادآموزی ویژه زندانیان پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار