دانشگاه محقق اردبیلی در زمره دانشگاه‌های برتر جهان

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از قرار گرفتن این دانشگاه در زمره دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه محقق اردبیلی در زمره دانشگاه‌های برتر جهان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: بر اساس داده‌های استخراج شده در بازه ۱۰ ساله توسط پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI)، دانشگاه محقق اردبیلی در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان قرار گرفت.
او با بیان اینکه از کشور ایران تعداد ۷۴ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی شامل ۳۰ دانشگاه جامع، ۲۶ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۲ دانشگاه صنعتی و شش مرکز و پژوهشکده تحقیقاتی در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان قرار دارند که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی همانند سال گذشته در جمع ۳۰ دانشگاه جامع برتر کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه معین استان همچنین گفت: با وجود افزایش تعداد موسسات ارزیابی شده از ۲ هزار و ۵۰۰ موسسه در سال ۲۰۱۹ به سه هزار موسسه در سال ۲۰۲۰، رتبه جهانی (۲۰۲۰) دانشگاه محقق اردبیلی ۱۷۳ پله ارتقا یافته است.
حبیبی با بیان اینکه شمار مقاله‌های سال ۲۰۱۹، شمار استناد‌ها (۲۰۱۹-۲۰۱۵)، شمار کل انتشارات (۲۰۱۹-۲۰۱۵)، بهره‌وری علمی (۲۰۱۹-۲۰۱۵)، تاثیر پژوهشی (۲۰۱۹-۲۰۱۵) و همکاری جهانی (۲۰۱۹-۲۰۱۵)، ۶ سنجه کلیدی نظام یورپ برای ارزیابی موسسه‌های آموزش بوده است، تصریح کرد: رتبه‌بندی URAP از نظام‌های رتبه‌بندی جهانی است که موسسه‌های جهان تراز را شناسایی و جایگاه آن‌ها را در برابر یک‌دیگر ارزیابی می‌کند.
او با اشاره به توجه ویژه نظام‌های رتبه‌بندی جهانی به کیفیت تولیدات پژوهشی در ارتباط با تعداد استناد‌ها و همکاری‌های بین‌المللی تشریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی هدفمند دانشگاه در راستای ارتقای کیفی تولیدات پژوهشی و توجه ویژه به مرجعیت علمی، برنامه مدونی برای افزایش استنادات تولیدات علمی توسط حوزه پژوهش دانشگاه ریل‌گذاری شده و شاهد ارتقای چشمگیر دانشگاه محقق اردبیلی در این عرصه علمی جهانی خواهیم بود.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار