قدردانی استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت‌های اجتماعی مس سونگون

تبریز(پانا) _ استاندار آذربایجان شرقی از توجه مس سونگون به مدرسه سازی، توسعه فعالیت های ورزشی و مشارکت اجتماعی در بخش های های مختلف نیز قدردانی کرد و گفت از این پس نیز انتظار می رود این حمایت ها بیشتر از گذشته ادامه یابد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت‌های اجتماعی مس سونگون

محمدرضا پورمحمدی در آیین انعقاد تفاهم نامه احداث و تجهیز 20 مدرسه در ورزقان و خاروانا که میان استانداری، شرکت صنایع ملی مس ایران، مجتمع مس سونگون و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان امضا شد با قدردانی از اقدامات و فعالیت های مجتمع مس سونگون گفت: خوشبختانه پروژه های این مجتمع بصورت جدی در حال اجراست.

وی ادامه داد: همدلی و همراهی بسیار خوبی در بین تمامی مدیران استانی وجود دارد و در سایه این اتفاق مبارک، روند توسعه ای استان متوقف نشده و روز به روز با سرعت بیشتری به حرکت خود ادامه می دهد. آذربایجان شرقی، بهشت ایران است که متاسفانه نتوانسته ان چنان که باید و شاید از ظرفیت های خود استفاده کند.

وی ادامه داد: اختلاف سلیقه سیاسی، امری طبیعی است اما در تمامی برنامه ریزی های توسعه ای استان، نظرات کارشناسی و تخصصی، نقش اصلی در تصمیم گیری را ایفا می کند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از توجه ویژه شرکت ملی صنایع مس ایران به تسریع در اجرای پروژه های مس سونگون عنوان کرد: خوشبختانه در سال های گذشته، بسیاری از عقب ماندگی و غفلت سالیان گذشته در موضوع مس، جبران شده و بسیاری از مشکلات زیربنایی این منطقه نیز مرتفع شده است.

پورمحمدی با انتقاد از تاخیر در بهره برداری و افتتاح پروژه ذوب و همچنین شهرک تخصصی مس در سونگون ادامه داد: این پروژه ها سال ها قبل می بایست مورد بهره برداری قرار می گرفت. امیدواریم در آینده بسیار نزدیک و تا پایان سال، شاهد آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه مهم در سونگون باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از اساسی ترین ایدئولوژی های ماست ابراز کرد: توجه، حمایت و سرمایه گذاری ویژه از این بخش، مشکلات نسل آینده را کاهش داده و روزهای بهتری را برای فرزندان ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت.

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران نیز در این جلسه از اکتشاف 327 میلیون تن مس در سونگون و در سال 98 خبر داد و گفت: تا پایان امسال، اخبار خوشی از افزایش اکتشاف مس در این منطقه خواهیم شنید.

وی ادامه داد: بخش کنسانتره فاز سه سونگون تا یک ماه آینده، تجهیز می شود.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، شرکت ملی صنایع مس ایران در احداث و تجهیز مدارس منتخب در منطقه ورزقان و خاروانا مشارکت کرده و مسئولیت احداث و تکمیل پروژه های مورد نظر بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خواهد بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار