مجلس و آمار استفاده از ابزار نظارتی در شش ماه: ۱۵۲۰ تذکر، ۱۱۳۶ سؤال و ۸۲ تحقیق و تفحص

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه مجلس به ارائه آماری از عملکرد مجلس در ۶ ماهه نخست اجلاسیه اول دوره یازدهم در حوزه استفاده از ابزارهای نظارتی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مجلس و آمار استفاده از ابزار نظارتی در شش ماه: ۱۵۲۰ تذکر، ۱۱۳۶ سؤال و ۸۲ تحقیق و تفحص

حسینعلی حاجی دلیگانی در حاشیه نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های راهبردی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم توجه بیشتر و اولویت‌دادن به برنامه‌های نظارتی نسبت برنامه‌های تقنینی بود، گفت: از این رو وقتی به آمار و ارقام استفاده از ابزار نظارتی در 6 ماهه نخست اجلاسیه اول دوره یازدهم مجلس نگاه می‌کنیم، شاهد افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه در مجلس دهم هستیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در بخش تذکرات رسمی به رئیس‌جمهور و وزرا در 6 ماهه نخست دوره یازدهم، بالغ بر هزار و 520 تذکر کتبی ارائه شده در حالی که در مدت مشابه دوره دهم 798 تذکر داشتیم و این به معنای افزایش 90 درصدی استفاده از این ابزار نظارتی است.

وی ادامه داد: همچنین در دوره جاری هزار و 136 سوال پرسیده شد که نسبت به مدت مشابه در دوره دهم که 499 مورد بوده، رشد 127 درصدی در استفاده از این ابزار نظارتی داشته‌ایم.

حاجی دلیگانی در ادامه با اشاره به پرونده‌های تحقیق و تفحص اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع 148 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در دوره دهم داشته که تاکنون 82 پرونده بوده همچنین از ماده 204 و ماده 45 نیز استفاده شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین به استفاده از ماده 235 تا 238 اشاره و خاطرنشان کرد: از 4 وزارتخانه گزارش 7 ماهه سال 98 و 5 ماهه نخست سال 99 و همچنین برنامه سال آینده دریافت شده که در کمیسیون‌های مربوطه در حال رسیدگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار