نعیمی: مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآن از یادگارهای شیرین دوران مدرسه است

تهران(پانا) - مهدی نعیمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در افتتاح مجازی مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دبیرستان شهید مدرس منطقه12، حضور آگاهانه و پرنشاط دانش‌آموزان در فعالیت‌های قرآنی را بستر‌ی برای رشد و تعالی افکار دینی آینده‌سازان کشور اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
نعیمی: مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآن از یادگارهای شیرین دوران مدرسه است

شهاب الدین بنائیان، معاون پرورشی دبیرستان مدرس در گفتگو با پانا گفت: همزمان با اولین روز از هفته‌ی قرآن، عترت و نماز؛ آیین افتتاح مجازی مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دبیرستان دوره اول شهید مدرّس منطقه ۱۲ شهر تهران، شامگاه دوشنبه ۹۹/۹/۲۴ در اسکای روم برگزار شد.

وی افزود: در آغاز این مراسم، آیاتی از کلام الله مجید توسط "محمدطاها رضایی" قاری نوجوان تلاوت شد.خواندن دکلمه‌ای زیبا درباره‌ی شهیدان مدافع حرم توسط علی‌اکبر دهقان، تلاوت قاری و موذن نوجوان "محمدمهدی میرزاحسینی" و مداحی "سید محمدحسن معصومی"، از دیگر برنامه‌های مراسم بود.
سپس بنائیان به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی قرآن، عترت و نماز پرداخت. وی اضافه کرد: کسب چندین رتبه‌ی ممتاز منطقه‌ای و استانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز توسط دانش‌آموزان این مدرسه نشانه‌ی روشنی از اهتمام و علاقه‌ی نوجوانان به فراگیری معارف دینی است. او تصریح کرد: برای تحقق کامل اهداف گام دوم انقلاب اسلامی؛ باید جایگاه والای مسابقات قرآن، عترت و نماز در شکل‌دهی به اندیشه‌های مکتبی نوجوانان و تربیت صحیح اعتقادی آن‌ها، بیش از پیش تبیین و تثبیت شود.

در ادامه مهدی نعیمی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران سخنران اصلی مراسم از مجاهدت‌های فرهنگی معاون پرورشی دبیرستان شهید مدرّس و همراهی ارزشمند دانش‌آموزان و اولیای آنان در برنامه‌های مستمر تربیتی این مدرسه تشکر کرد.
وی تصریح کرد: کرونا علی‌رغم هزینه‌ها و تهدیدات قابل توجهی که داشت، فرصت‌های مهمی را نیز در عرصه‌ی تعلیم و تربیت بوجود آورد. همچنین نعیمی از استقبال و پذیرش نقش محوری فضای مجازی در تداوم تعاملات فرهنگی با دانش‌آموزان، به‌عنوان دستاورد مهم‌ نظام آموزش و پرورش یاد کرد.
وی افزود: تجارب مفیدی که در مسیر تولید و عرضه‌ی مطلوب محتواهای الکترونیکی حاصل آمد؛ گامی بلند به سوی بهره‌برداری هدفمند و عالمانه‌ از فرصت‌های موجود است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران، مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز را از یادگارهای شیرین دوران مدرسه عنوان کرد و گفت: حضور آگاهانه و پرنشاط دانش‌آموزان در فعالیت‌های قرآنی، بستر‌های رشد و تعالی افکار دینی آینده‌سازان کشور را فراهم می‌آورد.
مهدی نعیمی در بخش پایانی سخنان خویش ابراز امیدواری کرد تا دبیرستان شهید مدرّس، با وجود تلاش‌های صادقانه معلمان و دانش‌آموزان آن، در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی شهر تهران، بیش از پیش بدرخشد.

در بخشی دیگر از برنامه، سید محمدحسن معصومی، دانش آموز قرآنی به تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید پرداخت.
سپس مهدی رحیم‌بصیری، نفر نخست مسابقات استانی صحیفه‌سجادیه و محمدباقر یادگاری، دانش آموز مقام اول رقابت‌های منطقه‌ای نهج‌البلاغه، پیرامون "آثار دعای والدین در حقّ فرزندان" و "عدالت اجتماعی از نگاه امیرمومنان علیه‌السلام" کنفرانسی را ارائه دادند.
در خاتمه‌، احمد بانی ابیانه،کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تهران طیّ سخنانی، فعالیت‌های بی‌وقفه امور تربیتی دبیرستان شهید مدرّس در فضای مجازی به ویژه تدریس آموزه‌های ناب تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه به دانش‌آموزان را الگویی ممتاز برای سایر مدارس دانست و از رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران‌ درخواست کرد تا زمینه‌های بهره‌مندی بیشتر دانش‌آموزان تهرانی از این آموزش‌های گران‌بها فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار