کلامی: هدف اصلی کمیته امدادآذربایجان شرقی اشتغال زایی است

تبریز(پانا) - مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت بیش از۱۸۰ میلیارد ریال در قالب وام‌های اشتغال شهری و روستایی آماده داریم و در حال حاضرمددجویان استان در ۱۳۰۰ شغل همراه بیمه مشغول به کارند.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کلامی: هدف اصلی کمیته امدادآذربایجان شرقی اشتغال زایی است

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در رابطه با عملکرد کمیته امداد استان از اوایل کرونا تا اکنون در امر کمک های مومنانه گفت: در بحث کرونا کمیته امداد از ابعاد مختلفی ورود کرده است که نخستین ورود آن در جامعه مددجویی، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بوده است.

وی در مورد عملکرد کمیته امداد افزود :۶۲ درصد از مددجویان کمیته استان ،سالمندان هستند و ۱۰ درصد بیماران صعب العلاج می باشد.

کلامی با بیان اینکه دو دوره رزمایش در دو مرحله اول و دوم برای کمکهای مومنانه انجام شد افزود: یکی دیگر از این رزمایش ها از کانال فروشگاه رفاه با بسته های معیشتی که ازطرف کمیته امداد تهیه شده بود، کمک رسانی شد.متاسفانه در دوران کرونا ۱۰ هزار خانواده‌ ی جدید وارد جامعه مددجوی شدند.

وی ادامه داد: تولید ماسک های بهداشتی روزانه از2 هزار ماسک به 50 هزار رسیده است که این تعداد برای کمیته در عرصه بهداشت رقم بالایی است.به طور کلی کمیته امداد در بحث کرونا حدود ۲۰ میلیارد صرف بسته های بهداشتی کرده است.

کلامی گفت: هدف اصلی کمیته امداد استان اشتغال زایی است. چنانچه تنها راه مقابله با فقر ارتقا شاخص‌های فرهنگی و مهارتی است و به همین دلیل بیش از۱۸۰ میلیارد در قالب وام‌های اشتغال چه شهری و چه روستایی آماده کردیم که در حال حاضر ۱۳۰۰ شغل با بیمه برای مددجویان کاریابی کرده‌ایم و کاریابی برای خانواده ها بر کمیته امداد واجب بوده است.

کلامی در مورد همکاری با مرکز نیکوکاری تربیت بیان کرد: مراکز نیکوکاری بازوان مردمی کمیته امداد هستند. مراکز نیکوکاری با فلسفه درمان گری سریع با کمک کمیته امداد است که یکی از از آنها مرکز نیکوکاری تربیت بوده که از دو بعد بر ما مهم هستند. اولین بعد مخاطبان دانش آموز آن است که به طور کلی آینده سازان کشور تحت حمایت قرار می گیرند و بعد جامعه تحصیل کرده آنهاست و نیز همکاری با آنها برای جامعه بسیار سودمند است.

مدیرکل کمیته امداد اظهار کرد: در استان ۱۶هزار دانش‌آموز و دانشجو تحصیل می کنند که تحصیل آنها بدون تبلت و موبایل امکان پذیر نیست. کمیته امداد در حال حاضر ۴۰۰۰ تبلت تهیه کرده است، ولی باز از مردم می‌خواهیم کمک حال کمیته باشند تا در نیمسال دوم تبلت و موبایل برای تحصیل کنندگان استان تهیه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار