تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره ملی دانش آموزان پژوهشگر و فناور

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش از دانش آموزان برگزیده استان در جشنواره ملی دانش آموزان پژوهشگر و فناور تجلیل کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره ملی دانش آموزان پژوهشگر و فناور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، جشنواره ملی تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور بصورت ویدئو کنفرانس سراسری در محل سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش با شرکت در آئین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده با حضور وزیر علوم، به بیان مطالبی درباره نقش پژوهش در زندگی انسان و جامعه پرداخت.

از استان آذربایجان غربی، «فاطمه حسین زاده خانگاهی» و «صبا عرب نژاد» دانش آموزان دبیرستان فرزانگان شهرستان سلماس به عنوان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

عنوان طرح این دانش آموزان، «ساخت محلول کندسوز کننده چوب و کاغذ» می باشد.

لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان برگزیده استان در جشنواره ملی تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان اهدا شد.

«محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش در این آئین گفت: افراد در جامعه یا در حال تلاش برای دستیابی به اهداف هستند و یا در تکاپوی رسیدن به اهداف خود و حل مسایل؛ حل مسئله یکی از فراوانی ترین کارکردهای زندگی انسان است.

وی افزود: اگر قرار باشد این کارکرد انسانی استمرار پیدا کند مسئولیت این موضوع به عهده نظام یادگیری است تا افراد نقش را به درستی ایفا کنند. پژوهش جز لاینفک زندگی انسانی است وقتی صحبت از پژوهش می‌شود یعنی فهم دقیق روابط بین پدیده‌ها، توانمندی مرتب کردن مجهولات و بهره مندی از ظرفیت‌ها. ما در آموزش و پرورش سنگ نخستین این بنا را می‌گذاریم و دانش‌آموزان را در بهترین دوره یادگیری در اختیار داریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه پژوهش، نیاز واقعی هر جامعه ای است و امروز در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می شود یک حکمرانی شایسته توانایی حل مسئله را به صورت پایدار دارد عنوان کرد: پژوهش این ماموریت را برعهد دارد و جز راهبردی ترین ماموریت‌هایی است که جامعه آن را دنبال می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یک فرد در دوران مدرسه بیشترین اثرپذیری و پایدارترین نقش پذیری را دارد که سنگ بنای شخصیت او در این دوره گذاشته می‌شود بیان کرد: ما بیش از ۶۰۰پژوهشسرا در سطح کشور داریم که وقتی دانش‌آموزان به این حد از توانایی مسلط شدند بهتر می‌توانند آینده کشور خود را بسازند.

وی اظهار کرد: اگر دانش‌آموز پژوهشگری داشته باشیم، در آینده دانشجوی توانمند و کسب و کار حرفه ای تری خواهیم داشت و روابط اجتماعی ما بهتر شکل می‌گیرد که در نهایت توانایی حل مسئله در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش مسائلی حل می‌شوند که درک مشترکی برای حل آن مسئله به وجود بیاید. وی با بیان اینکه اگر این تفاهم در سطح ملی شکل بگیرد توانایی حل مسئله افزایش می‌یابد گفت: ما به پژوهش به عنوان یک عنصر اساسی در ارتقای پایداری جمهوری اسلامی همچنین یک ابزار راهبردی برای تحقق تمام اهداف و آرمان‌ها نگاه می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار