مدیر شیلی داک: با سینمای مستند هویت شیلی را به تماشا بنشینید

تهران (پانا) - به مناسبت برگزاری بخش «چشم‌انداز سینمای مستند شیلی» در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت که طی آن پنج فیلم از آثار برجسته‌ی مستندسازان شیلیایی به نمایش گذاشته می‌شود، «دیگو پینو آنگویتا» مدیر مرکز مستند شیلی پیامی درخصوص سینمای مستند این کشور منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر شیلی داک: با سینمای مستند هویت شیلی را به تماشا بنشینید

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در متن پیام مدیر شیلی‌داک Chiledoc آمده است: «سینمای مستند، هنری است که توسط آن نگاهی به خودمان می‌کنیم تا در مورد تاریخ و هویت‌مان تاملی کنیم. از نقطه‌نظر تاریخی در شیلی، این مستندها بخشی از فرآیندهای اجتماعی و سیاسی بوده‌اند که در جستجوی راهی برای تامل در مورد خودمان و همچنین برای ساختن جامعه‌ای بهتر و عادلانه‌تر است. امروز که شیلی در برهه‌ی مهمی از نظر تحولات اجتماعی قرار دارد، سینمای مستند همچون پنجره‌ای است که می‌توان از طریق آن هویت خود را به تماشا بنشینیم و در عین حال از دنیا دعوت کنیم که از داستان ما آگاه شده و در این تحول اقدامی انجام دهند و به ما بپیوندند. امروز قدرت ما در روایات ما، بیانگر این واقعیت است که ما به عنوان مستندسازان شیلیایی بطور جمعی کار می‌کنیم. ما بخشی از ملتی هستیم که مبارزه می‌کند و تنوع و تفاوت‌های ما بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست.»

گفتنی است: در بخش «چشم‌انداز سینمای مستند شیلی» جشنواره سینماحقیقت، این 5 مستند شیلیایی به نمایش گذاشته می‌شود: پیمان آدریانا (لیسِت اوروزکو)، دیگری (فرانچسکو برمخو)، ساختمان شیلیایی (ماکارنا آگویلو)، هایدی و ماهی پرنده (پاچی باستوس)، هرگز از کوه پروینسیا بالا نرفته ام (ایگناسیو آگوئرو)

در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره سینماحقیقت نیز فیلم «رشته کوه رویاها» ساخته «پاتریسیو گازمن» مستندساز مشهور کشور شیلی به نمایش درمی‌آید.

*‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از 25 آذر تا 2 دی‌ماه 99 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار